Heino andermaal te sterk voor Grol

09-05-2013

Heino 1 - s.v. Grol 1  2 - 0

Grol strandt in zicht van de haven en hoopt op goed resultaat in de nacompetitie

Heino is voor Grol de “angstgegner” gebleken dit seizoen in de tweede klasse J. In deze competitieronde speelde Grol de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen Heino. Dit was voor Grol een kansloze missie. Een uitstekend spelend en combinerend Heino troefde Grol met 1 - 3 af. Tim Peters redde de Groenlose eer met een fraaie schuiver vlak voor tijd.

Nu één speeldag voor het einde van het seizoen was het opnieuw Heino dat Grol de das om deed. Heino had geen enkel belang meer bij deze wedstrijd en deed slechts haar plicht (en meer) hetgeen Grol op een 2 - 0 nederlaag kwam te staan. Grol begon de eerste helft goed en kwam met de wind mee geregeld gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Er kwam al snel een kans voort Mathijs Warnar en kort daarna stond Christian Pillen oog en oog met de keeper. Beide kansen leverden niets op. Tegenstander Heino stelde hier weinig tegenover en kon in de eerste helft geen enkele vuist maken. De Grol verdediging stond goed en gaf praktisch niets weg. Bram Rhebergen schoot na een goede aktie net naast.

Langs de kant van het veld, in een fraai zonnetje en met redelijk veel publiek, kwam de Grol aanhang flink in de oppositie. In de 20e minuut was er een mooie aanval op rechts die voor de achterlijn werd voorgezet en Sander Nijhoff schoot de bal onberispelijk in. De Grol aanhang was in haar nopjes met deze verdiende voorsprong, maar de grensrechter en scheidsrechter beslisten gezamenlijk anders. Geen goal, buitenspel. Dit was een cruciaal moment in de wedstrijd die tot dan door Grol gedomineerd werd.
Intussen kwamen ook nog langs de lijn de meldingen binnen van de tussenstanden van Luctor et Emergo en Dieze West en deze bleken ook nog eens in het nadeel van de Grol.

Grol bleef echter aandringen en andermaal was er commotie toen een doorgebroken Lennard Walterbos in kansrijke positie onderuit werd gehaald. Geen kaart maar slechts een vrije schop was het resultaat van deze brute actie van de Heino verdediger. Heino stelde hier in de eerste helft slechts een net niet gelukte boogbal over keeper Max de Vries tegenover. Thomas Porskamp kreeg in een duel, onbewust, weer last van de eerder opgelopen blessure aan de schouder. Vlak voor de rust miste Mart Zieverink nog een redelijke kans voor de keeper.

In de rust moest trainer Heutinck noodgedwongen twee spelers wisselen. Thomas Porskamp en Christian Pillen werden vervangen door Sil Brockötter en Doné Emaus. Door deze wisseling moest coach Heutinck ook zijn tactiek en opstelling wijzigen. Er werd meer 1 op 1 gespeeld hetgeen bij tegenaanvallen en balverlies gevaarlijke situaties voor het doel van Grol opleverde. Zo miste de spits van Heino voor open doel maar Max de Vries redde fraai.

Ondanks de tussenstanden in zowel Heino als elders geloofde een supportster van Grol nog in een goede afloop getuige het fanatieke gezwaai met een grote Grol vlag langs de kant. Heino onderbrak een goede aanval van Grol bliksemsnel en spits Rick Keizer tekende in de 55e minnut voor de 1 - 0. Na een gebroken schot van Lennard Walterbos was het opnieuw Heino dat in de counter met een fraai schot van aanvoerder Ruben Meijer in de 66e minuut de 2 - 0 aantekende. Grol stelde daar weinig meer tegenover en de stand had zo maar nog ruimer kunnen uitvallen. Keeper Max de Vries stond dit echter niet toe. Heino kreeg in de 76e en 77e minuut nog dotten van kansen maar de voorwaardsen faalden. Grol wisselde Michel Kamphuis nog voor Simon Dibbets maar de knock-out was reeds toegebracht.

Angstgegner Heino heeft Grol, als enige club in de competitie, twee maal verslagen. Grol trainer Jos Heutinck kwam na de wedstrijd als eerste naar buiten nadat hij “zijn jongens” nog eens bemoedigend had toegesproken. "We kwamen weer niet op de zo belangrijke voorsprong en dat hadden we nodig. Als het moet ontberen we dan een beetje geluk. Het was weer “net niet”. We waren niet daadkrachtig genoeg. Zaterdag geef ik de jongens vrijaf om de accu weer op te laden.” aldus de zichtbaar teleurgestelde trainer.

Na de laatste competitiewedstrijd tegen Tubantia wacht een nieuwe uitdaging. De nacompetitie. "Ik weet nog niet wie de tegenstander wordt maar we doen niet mee om mee te doen. We gaan voor het winnen” aldus de positieve houding van de enthousiaste Grol trainer. De Heino selectie vierde de overwinning luidruchtig temeer daar er woensdagavond nog flink was gefeest en men dit resultaat wellicht niet verwacht had.

Ook voor de na 18 jaar afscheid nemende elftalleider Hennie Schovers was het zuur in het zicht van de haven de promotie niet rechtstreeks te hebben mogen beleven. Waar het aan lag? Een supportster had de redenen gevonden. “Met de Graafschapbus zijn we twee keer in de boot gegaan bij de uit wedstrijden. Dat kostte ons punten” was zij stellig in haar mening. De voetbalwetten kunnen hard zijn !!

De volgende en laatste wedstrijd staat op het programma : Grol 1 tegen Tubantia. Deze wedstrijd wordt gehouden op zondag 12 mei a.s. op den Elshof en deze wedstrijd begint zoals alle wedstrijden op de laatste speeldag om 14.00 uur !

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

Heino 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

Dhr. W.G.F. Arends

Eindstand:

Ruststand:

Scoreverloop:

55e min. 1 - 0 Rick Keijer
66e min. 2 - 0 Ruben Meijer

Gele kaarten: geen