Grol F1 naar NK voetbal talenten toernooi

06-05-2013

Op zondag 26 Mei wordt bij FC Castricum in Castricum het Nederlands Kampioenschap Voetbal Talenten Toernooi (VTT) voor F pupillen gehouden. Van alle KNVB districten komen dan de beste 16 teams bij elkaar die op de 6 districtstoernooien van het VTT kampioen of vice-kampioen werden. Ook reizen de sportiefste nummer 3, sportiefste schaduwkampioen en beste sportiviteitskampioen af naar het NK. Grol F1 heeft zich als kampioen van het VTT Oost geplaatst voor dit spannende, maar ook extra gezonde toernooi.

De hele dag zal de voetbalkantine namelijk gezond zijn: frituur, snoep en frisdrank worden tijdens het NK vervangen door gezondere producten om de pupillen betere brandstof te geven tijdens het belangrijke toernooi. Opmerkelijk is dat gezondere voeding niet alleen voor beter voetbalspel zorgt maar in het algemeen ook onsportief gedrag op de velden helpt tegen te gaan.

Grol is als groepshoofd ingedeeld in poule B, samen met Heerenveen (kampioen Noord), Oss'20 (vice-kampioen Zuid II) en CDW (sportiefste schaduwkampioen). Om 10.00 uur speelt het de eerste wedstrijd tegen Heerenveen, om 11.00 uur de tweede wedstrijd tegen Oss'20 en om 12.00 uur de derde en laatste poulewedstrijd tegen CDW. Weet het in de poule eerste of tweede te worden zal het vanaf 13.30 uur gaan strijden om het kampioenschap vanaf de kwartfinales. Maar ook bij een plaats 3 of 4 in de poule blijft het middagprogramma een uitdaging en zal vanaf kwartfinales om het zgn. schaduwkampioenschap worden gespeeld. Voor elk van de 3 poule- en 3 finalewedstrijden ontvangen alle verenigingen een sportiviteitscijfer van minimaal 6 en maximaal 10. De hoogste score aan het einde van de dag zal leiden tot het NK Sportiviteitskampioenschap, een bij het VTT hoog gewaardeerde prijs.

Het gehele programma kunt u opvragen bij de vereniging. Flyers met het hele programma zullen bij aankomst op het sportpark deze dag beschikbaar zijn.

Het NK VTT zal bij de openingsceremonie om 09.30 uur officieel worden geopend met de presentatie van alle 16 finalisten en het afspelen van het volkslied het Wilhelmus. De finale om het Nederlands Kampioenschap zal om 16.30 uur op het hoofdveld worden gespeeld waarna direct de eindceremonie met prijsuitreiking volgt.