Grol 1 wint en doet goede zaken

21-04-2013

Grol 1 - AJc '96 1 4 - 0

AJc ’96 uit Losser, nr 12 op de ranglijst, en gehavend door veel blessures, was naar Groenlo gekomen om niet te verliezen. Bij Grol ontbrak Lennard Walterbos, die werd vervangen door Mathijs Warnar. Na 20 minuten moest Sil Brockötter geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Mart Zieverink. Men speelde beter dan vorige week in Almelo, maar het spel was nog steeds niet goed en men wist zich niet goed raad met het verdedigende spel van AJc. Het eerste wapenfeit van Grol kwam pas na een kwartier spelen. Een schot van Doné Emaus kon ternauwernood door tweede keeper Martin Kamphuis van AJc, die een goede wedstrijd keepte, worden overgetikt. Dezelfde Kamphuis tikte vlak voor rust een kopbal van Mart Zieverink uit de rechterbovenhoek. In de rebound kopte rechterverdediger Thomas Porskamp, die een zeer goede wedstrijd speelde en veelvuldig voorin te vinden was, helaas over. Verder gebeurde er de eerste helft niet veel. Door veel blessurebehandelingen kwam de wedstrijd niet echt op gang.

Foto's: Streekgids.nl

In de rust werd de geblesseerde Michel Kamphuis vervangen door Leon Scholten. Grol begon rommelig aan de tweede helft, veel passes kwamen niet aan. Maar langzaamaan begon Grol toch aan te dringen, onder andere door het goede spel van Bram Rhebergen op het middenveld. AJc werd al gewaarschuwd door een hard en laag schot van Tim Peters en na een uur spelen was het dan eindelijk raak. Thomas Porskamp kopte de 1 – 0 binnen bij de tweede paal. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar de goed leidende scheidsrechter Barrett negeerde het vlagsignaal. Even later had Mathijs al de 2 – 0 kunnen maken, maar schoot recht op de keeper af en Doné punterde een bal in de linkerbovenhoek, maar weer stond keeper Kamphuis in de weg.

In de 75e minuut was het dan toch raak. Een doorkopbal in de 16-meter werd met volle overtuiging door Thomas Porskamp in het dak van het doel geschoten. Grol leek op rozen te zitten. AJc kon er weinig tegen over zetten en al kwam er een bal op het doel van Grol, dan stond Max de Vries daar soeverein te keepen. Max behoedde Grol zelfs voor de aansluitingstreffer door vlak voor tijd een penalty te stoppen van Niek Smudde. En zo weinig er in het eerste uur gebeurde, zo aantrekkelijk was het laatste half uur. Sander Nijhoff maakte er nog 3 – 0 van, een mooie pass langs de keeper, en Bram Rhebergen bekroonde een goede wedstrijd door de 4 – 0 te scoren, een laag en hard schot van 20 meter. Doné Emaus had ook een treffer kunnen toevoegen, maar schoot helaas de bal over een open doel.

Een stijgende lijn in vergelijking met vorige week en een stijgende lijn in de wedstrijd zelf. Een niet makkelijke, maar uiteindelijk verdiende ruime overwinning. Door de gelijke spelen van Luctor et Emergo en Dieze West stijgt Grol naar de 2e plaats en staat nog maar 1 punt achter op Luctor.

Zondag a.s. speelt Grol thuis om 14.30 uur de topper tegen De Zweef. Luctor speelt tegen Dieze. De nummers 1 t/m 4 spelen dus tegen elkaar en na aankomend weekend zal er meer duidelijk zijn over wie er het meeste aanspraak mag maken op het kampioenschap.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - AJc '96 1

Scheidsrechter:

V. Barrett uit Deest

Eindstand:

Ruststand:

0 - 0

Scoreverloop:

65e min. 1 - 0 Thomas Porskamp
75e min. 2 - 0 Thomas Porskamp
88e min. 3 - 0 Sander Nijhoff
91e min. 4 - 0 Bram Rhebergen

Gele kaarten: s.v. Grol: Christian Pillen en Done Emaus
AJc '96: 1x

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries
achter: Thomas Porskamp, Tim Peters, Michel Kamphuis (46e min. Leon Scholten), Wouter Pillen,
midden: Bram Rhebergen, Done Emaus, Christian Pillen,
voor: Mathijs Warnar (78e min. Jordy Oonk), Sil Brockötter (20e min. Mart Zieverink), Sander Nijhoff.

Sponsor Wedstrijdbal: Brouwerij De Klok in De Lange Gang
Pupillen van de week: Chiel Klein Avinck en Berend Lagers uit F1