Grol F6 alsnog kampioen

06-03-2013

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, maar afgelopen zaterdag kon Grol F6 alsnog als kampioen gehuldigd worden als kampioen van de zware najaarscompetitie 2012. In december stond het team al bovenaan de ranglijst. Enkel AZSV F6 kon nog voorbij komen als ze de laatste wedstrijd zouden winnen. Door het slechte weer in december kon de wedstrijd niet gespeeld worden. Uit een telefoontje met AZSV bleek dat door een misverstand binnen de club dat de wedstrijd niet ingehaald is. Daardoor was Grol F6 alsnog kampioen van de 4de klasse. Grol F6 werd eerste voor ‘rivaal’ Longa. De F6 speelde een geweldige competitie en scoorde in totaal liefst 73, ook nog eens mooie doelpunten en incasseerde er slechts 9. Dit in 10 competitiewedstrijden.

Na de wedstrijd afgelopen zaterdag tegen VIOS F1 werd alsnog de beker uitgereikt door Richard Bruins van het jeugdbestuur. De spelers en leiders werden luid toegejuicht door de aanwezige ouders en de sponsoren van het team. De sponsoren zijn de heren Thijs Veltman en David Seijger van het Kinderdagverblijf “PINDAKAAS”. De heren waren enthousiast over het spel van de jongens op het veld. Zozeer zelfs dat ze zelf ook weer zin kregen om zelf te gaan voetballen bij Grol, waar David al eerder actief was. “Het begint toch te kriebelen als je hier weer bent, al woon ik in Arnhem. Mijn vrienden voetballen allemaal in Grol 8.” Maar bovenal genoten de sponsoren van de spelvreugde van de kinderen. “We dragen sv Grol een warm hart toe en dragen graag ons steentje bij, en dan bij voorkeur in onze doelgroep, de allerjongsten van de club. Daar hebben wij het meeste mee. ‘Pindakaas’ draait goed, we hebben onze plek gevonden en ‘Pindakaas’ staat midden in de samenleving. We zijn een zeer transparante organisatie en dat dragen we graag uit. In de spelvreugde van deze jongste jeugd zien we wel iets van ‘Pindakaas’ terug,” aldus David Seijger.

Terug naar de kampioenen. De wedstrijd van F6 op 24 november tegen AD 69 F 3 bleek dus achteraf de kampioenswedstrijd te zijn geweest. Leiders Nico, Rik, Edwin en René weten het nog precies. René daarover: “Dit was een zeer goede wedstrijd met veel inzet van beide kanten. Veel aanvallen van AD werden door keepers Roan en Jens gestopt. Mike was de spelverdeler die stuurde Jip, Rien en Mees met zijn passes telkens de vrije ruimtes in. Vaak vonden zij op hun beurt Flip, Niels en Sten die het werk verder afmaakten. Er waren prachtige en spectaculaire rushes en goed vechtwerk van Jip, Niels en Mees. Ook “Damon het kanon” kon de verdediging van AD verassen met een paar harde ballen. Het publiek was in extase en genoot met volle teugen van de enerverende wedstrijd. Uiteindelijk werd de wedstrijd 6-0 voor Grol. De wedstrijd werd geleid door de perfect fluitende scheidsrechter Jesper Frank. Het was een mooie laatste wedstrijd van de kampioenen in de najaarscompetitie.”

Na het kampioenschap is F6 voor de voorjaarscompetitie een klasse nu hoger ingedeeld. Veel werk aan de winkel dus voor de technische staf om in deze klasse een zelfde resultaat te bereiken. In de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen VIOS F1 moest het team nog even wennen aan het nieuwe niveau in deze klasse. Daarnaast blijkt dat Beltrum overduidelijk zeer vruchtbare grond heeft. De spelers waren allen ‘een kop groter’. Maar de prestatie was prima te noemen, en goed voor het leerproces. Het feest na de nederlaag was er niet minder om. De eerste beker is immers binnen. Met dezelfde inzet en bevlogenheid valt er voor de jongens uit dit team nog veel meer eremetaal te behalen!