Grol 1 bekert verder na verdiende overwinning op Hulzense Boys 1

27-02-2013

Grol 1 is doorgedrongen tot de 1/8e finales in de bekercompetitie. In de 4e ronde werd dinsdag 26 februari in Nijverdal met 5 – 3 gewonnen van zaterdag 2e klasser Hulzense Boys.

Hulzense Boys, in een relatief korte tijd gegroeid van 250 naar 650 leden, bezet momenteel een verdienstelijke 5e plaats in de competitie en wist in de 1e ronde van de beker voor een grote verrassing te zorgen door Topklasser Excelsior ’31 uit Rijssen uit de beker te wippen. Afgelopen zondag werd in de competitie nog met 4 – 2 van DZC ’68 uit Doetinchem gewonnen.

Grol bereikte de 4e ronde door achtereenvolgens FC Eibergen, DZC ’68, Concordia Wehl, Ruurlo en RKPSC uit te schakelen.

Grol startte zeer goed en was het eerste half uur van de wedstrijd heer en meester. Er werd zeer geconcentreerd en verzorgd gespeeld. De combinaties liepen goed. Rechtsbuiten Sil Brockötter zorgde in het eerste kwartier voor het meeste gevaar, maar het was door een aanval over links via Bram Rhebergen, waaruit Sander Nijhoff met een mooie actie in de 16 meter de 0 – 1 op het scorebord wist te zetten. Even later kreeg Thomas Porskamp, na een mooie combinatie op het middenveld, een mooie kopkans, maar de keeper van Hulzense Boys behoedde zijn ploeg voor een grotere achterstand. In de 23e minuut was het dan toch raak. Christian Pillen schoot een voorzet van Lennard Walterbos, die bij combinaties betrokken was, genadeloos in. Het leek er op dat Grol op rozen zat en de wedstrijd gelopen was. Maar door een onoplettendheid achter in wist Maikel Velt van Hulzense Boys uit de eerste kans die ze kregen, na een half uur spelen, met een mooie lob over Max de Vries er 1 – 2 van te maken. Daarna was Grol de draad kwijt en werd er zeer rommelig gespeeld. Veel balverlies en men wist elkaar niet meer te vinden. Dit was tevens de ruststand.

Het tweede half uur was duidelijk voor Hulzense Boys, die de wedstrijd was begonnen met een aantal vaste krachten op de bank. In het begin van de tweede helft voorkwamen Max de Vries en een discutabele buitenspelsituatie dat Hulzense Boys op gelijke hoogte kwam. Na een uur spelen pakte Grol de draad weer op. Hulzense Boys ging achterin op 1 lijn spelen waardoor er veel ruimte ontstond voor de aanvallers van Grol. In de 66e minuut bracht de net ingevallen Bart Porskamp met een fraai krullend schot de stand op 1 – 3 en twee minuten later werd het 1 – 4 door een schuiver van Sil Brockötter. Het combinatievoetbal was weer terug en even later scoorde Sander Nijhoff de 1 – 5 uit een aanval wederom opgezet door Lennard Walterbos. Even later liet Sil alleen voor de keeper de kans op 1 – 6 lopen. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd kon Hulzense Boys nog 2 keer scoren via Tim van der Zande uit een mislukte buitenspelval en Marco Aaltink met een fraaie kopbal in de hoek. In de laatste minuut ontving Thomas Porskamp nog een onnodige gele kaart van scheidsrechter Osman Esen, die de wedstrijd goed leidde.

In de volgende ronde komt Grol uit tegen de winnnaar van v.v. Duna uit Doorwerth en DVS ’33 uit Ermelo. Deze bekerwedstrijd werd gisteren afgelast.

Aanstaande zondag3 maart speelt men in de competitie tegen Victoria ’28 uit Enschede. Aanvang 14.00 uur.