Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen KOSC

14-02-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen KOSC 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Allereerst vanaf deze plek een woord van welkom aan spelers, begeleiding, bestuur en natuurlijk supporters van KOSC uit Ootmarsum op ons prachtige sportcomplex “Den Elshof".

Een woord van dank uitspreken naar de vele vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken is hierbij zeker op zijn plaats.

Deze wedstrijd in de 2e klasse “J" zal onder leiding staan van de Dhr. H.A. Pit uit Arnhem, die ik net als onze gasten van harte welkom heet op ons complex.

Ons prachtige “Blauw-Wit” legioen zullen we tegen KOSC weer net als altijd goed kunnen gebruiken en hoop op een uitstekende opkomst en steun zoals we dat, bij zowel thuis als uit-

wedstrijden, vaak hebben mogen ervaren. Alvast onze dank hiervoor.

Allereerst wil ik het licht even laten schijnen wat betreft het competitieverloop van onze gasten. Na promotie, via nacompetitie, heeft KOSC een moeilijke start gemaakt in deze hoofdzakelijke Twentse 2e klasse J. Na 6 gespeelde wedstrijden 1 punt verzameld in Wijhe tegen gelijknamige Wijhe ’92. Door in de volgende reeks van 6 wedstrijden 6 punten te pakken, o.a. 3-0 winst tegen ex 1e klasser PH en 2-4 bij Tubantia, en begin december nipt, 2-3 in eindfase, van titelkandidaat Luctor te verliezen, geeft aan dat de ploeg de weg omhoog in de 2e klasse een beetje heeft gevonden. Ook de moeizame 1-2 uit overwinning van op dat moment de koploper uit Groenlo gaf al aan dat we te maken hebben met een karakterploeg. De ploeg zal er in Groenlo ook alles aan doen om aansluiting te krijgen met de nummers 11 (Victoria), 12 (ATC) en 13 (Tubantia) die allen op 6 punten van KOSC staan.

Dan onze jongens uit Groenlo, hoe hebben ze de winterstop doorstaan en wat heeft dat voor effect op de prestaties wat betreft de positie in de top van deze klasse. Als je kijkt naar de laatste 2 competitiewedstrijden die tegen Heino (2 dec. 2012) en Luctor (3 febr. 2013) verloren gingen zou je zeggen, niet goed! Het is in deze fase van de competitie aan ons om te laten zien dat we er prima voorstaan wat betreft vorm, ritme en groei, die we zeker maken. Het serieus nemen van elke tegenstander is hierin ook een belangrijk aspect, we zullen onze komende tegenstander benaderen zoals we dat voorheen sterk en wilskrachtig deden, koppel hieraan het betere veldspel in het verloop van de competitie en succes lijkt verzekerd. Uitgangspunt is inderdaad om 3 punten in Groenlo te houden en zo lang mogelijk in het kielzog van de koploper te blijven.

Ik wens de groep veel succes en plezier met deze opdracht.

Tot zondag,

Jos Heutinck