Grol 1 verliest onterecht van DVC 26 1

27-01-2013

Na enkele weken de velden niet te hebben kunnen betreden, heeft Grol 1 eindelijk weer een wedstrijd kunnen afwerken. Op het sportpark van AZSV in Aalten speelde men vriendschappelijk tegen DVC '26 uit Didam, dat uit komt in de zondag 2e klasse I. Het team van Grol was weer helemaal compleet en trainer Jos Heutinck maakte van de gelegenheid gebruik om iedereen te laten spelen. Met name de eerste helft werd er zeer verzorgd gevoetbald en was Grol zeer veel in balbezit en was eigenlijk de dominante ploeg. Het manco de eerste helft was het omzetten van dit overwicht in doelpunten en het was DVC dat met 0 - 1 voorsprong de rust in ging. In de 2e helft trad Grol met 7 verse spelers aan binnen de lijnen. Dat Grol over de breedte over een kwalitatief goed team beschikt bleek uit het feit dat men, ondanks 7 wissels, ook in de 2e helft goed speelde. Lennard Walterbos scoorde de 1 - 1 en Done Emaus zette Grol zelfs nog op een 2 - 1 voorsprong. Vlak voor de tijd maakte DVC '26 echter op een fortuinlijke wijze nog de 2 - 2 en 2 - 3 en wist daarmee de wedstrijd te winnen. Voor beide ploegen een zeer nuttige oefenwedstrijd waarin goed gevoetbald werd, aldus trainer Heutinck.

Dinsdag 29 januari a.s. speelt, als de velden het toelaten, Grol 1 vriendschappelijk tegen Varsseveld 1. Aanvang 20.15 uur. Locatie: sportpark Den Elshof in Groenlo.