Wedstrijdverslag SV Neede E1 – SV Grol E1 (3-5)

22-11-2010

Wat een heerlijke zaterdagochtend, lekker weertje, fris, weinig wind en droog. Dan wil je maar één ding en dat is voetballen, voetballen en nog eens voetballen. Met veel goede zin vertrekken we naar Neede, waar Mika tot onze aanvoerder van de dag wordt gekozen. We rouleren regelmatig van posities in het team, zodat de spelers leren om op meerdere posities te voetballen. Vandaag zijn de positiewisselingen behoorlijk ingrijpend en dat is de eerste 5 minuten goed te merken. De spelers hebben even de tijd nodig om de veldbezetting met elkaar op orde te krijgen. Neede profiteert hier goed van en komt al snel op een 1-0 voorsprong. Eenmaal georganiseerd nemen wij het initiatief over. Tycho, normaal aan de linkerflank en nu in de spits, rondt een van zijn vele acties fraai af en tekent voor de 1-1. Iets later is Jim erg attent en tikt de 1-2 binnen op een gepareerd schot van Tycho. Daan is goed op dreef en bekroont zijn mooiste actie van de dag met een doelpunt. Hij omspeelt zijn directe tegenstander links buitenom en kapt de volgende tegenstander weer naar binnen uit, om vervolgens knap met rechts af te ronden. Met een 1-3 voorsprong kunnen we in de rust even op adem komen.

Het is vandaag de ‘Jim tikt ‘m erin dag’. Na 4 minuten in de tweede helft scoort hij de 1-4, identiek aan zijn 1-2. Neede scoort hierna tweemaal en is weer helemaal terug in de wedstrijd. Het spel wordt in die fase fysieker met meer overtredingen en vooral ook meer opgewonden gedrag langs de lijn. Ondanks alle commotie blijven onze jongens in het veld rustig en geconcentreerd hun wedstrijd voetballen. Waarvoor onze complimenten! Onze steunpilaren Stan en Martijn spelen zoals gebruikelijk weer heel degelijk, centraal, links of rechts het maakt ze niet uit. Ruben ontwikkelt zich geweldig als keeper en laat dat ook vandaag weer zien met een paar belangrijke reddingen. Onze spits Mick staat vandaag linksachter en speelt daar alsof hij niets anders is gewend, tegenstander uitschakelen, goed inspelen en de juiste momenten kiezen om zelf mee naar voren te gaan. Jules onze centrale schakel tussen verdediging en aanval laat in blessuretijd weer eens zien waar zijn grote kracht ligt. Heel slim onderschept hij de aanval van de tegenstander en zoekt snel de weg naar voren, passeert een tegenstander en speelt Daan aan. Daan tikt direct door naar de dieplopende Mick die hierdoor vrij voor de keeper komt en het heel koel afrondt. Met een 3-5 overwinning kunnen we tevreden weer naar huis. Het was voetballend bij lange na niet onze beste wedstrijd maar wel één waar de jongens er als team stonden en dat was heel mooi om te zien.