Grol krijgt met puntendeling te weinig.

15-11-2010

Speelronde: 10
Scheidsrechter: Dhr. H. Brouwer uit Enschede.
Eindstand: 0-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: n.v.t.
Gele kaarten: Bjorn Aaldering, DVC’26
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stortelers (blessure),
Pupillen van de week: Juul Krabbenborg en Jeffrey Bonenkamp, beide uit Grol F5
Sponsor wedstrijdbal: Wegdam Mode uit Groenlo.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Simon Dibbets, Tim Hubers,
Midden: Christian Pillen, Lennard Walterbos, Bjorn Koldeweij (82e min. Robin Schuurmans),
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Beeld ranglijst vertekend door vele afgelastingen.

De wedstrijd tegen DVC’26 mag dan in het verleden dikwijls beladen zijn geweest, ook de editie van afgelopen zondag mag gerust in dat illustere rijtje worden bijgeschreven. Dankzij het aanwezige kunstgras kon ondanks de slechte weersomstandigheden de partij afgewerkt worden. Wel neemt de competitie inmiddels door de talrijke afgelastingen een grillig verloop aan. Niettemin, er werd op Den Elshof afgetrapt in de wedstrijd die een vlotte opening kende. Zonder dat er al teveel noemenswaardige ontwikkelingen en feiten plaatsvonden, bleek al vrij snel dat ook de neutrale toeschouwer deze middag aan zijn trekken zou komen. Aanvankelijk hadden de gasten een licht overwicht dat in de 18e min. uitmondde in een dot van een kans voor Koen Eggink en aansluitend voor Tom Hageman, beiden stuitten op attent reageren van doelman Dibbets. Het luidde een fase in waarin de gasten zich wat nadrukkelijker aan het front melden. Met de nodige moeite wist Dennis Dibbets een inzet, mix tussen voorzet of  gericht schot, van Maikel Haggeman in de 24e min. uit het doel te ranselen. Het was wel het moment waarop ogenschijnlijk de wedstrijd kantelde en Grol meer grip kreeg op de tegenstander. Vanuit een ietwat paniekerige situatie in de eigen verdediging, wist Grol in de 34e min. voor zichzelf een van de meest ideale kansen te creëren. Michel Kamphuis pikte de bal uit een snelle counter op en gaf Sander Nijhoff  een niet te missen mogelijkheid om de score te openen. De laatste schoof het leder echter hoog over het doel, daar waar een simpele intikker het meest effectief zou zijn geweest. Er gebeurde vanaf dat moment het nodige op de mat, waardoor de wedstrijd ook inderdaad meer op een wedstrijd begon te lijken, zeker van de zijde van de thuisclub. De laatste minuten voor de thee en de bijbehorende blessuretijd waren tekenend hiervoor. Pogingen van o.a. Christian Pillen met een fraai afstandschot en een venijnige steekbal van Lennard Walterbos stelden keeper Stefan Luiten niet voor capitulatie problemen. Ook een machtig schot van Wouter Pillen wist hij excellent te pareren. Direct na de thee volgde een waar offensief van Grolzijde en dankzij hun goalie wisten de gasten stand te houden. Het leek er even op dat zij volledig de weg kwijt waren op de aanvalsgolf dat Grol ontwikkelde. Nog steeds zonder resultaat overigens voor de blauw witten. De wedstrijd snakte naar een bevrijdend doelpunt dat er, na achteraf bleek, niet zou komen.

Ondanks de vele pogingen ten spijt, waaronder een fraaie lob van Lennard Walterbos dat over de ver uitgelopen keeper op de lat belande. De gasten kropen in de 86e min. door het oog van de naald in een situatie waarbij keeper Luiten de bal ogenschijnlijk van achter de doellijn toch nog weer in het spel kon brengen. De goed leidende scheidsrechter Brouwer had vanuit zijn positie geen doelpunt geconstateerd. Ook in de slotfase wist keeper Luiten zijn ploeg met enkele fabuleuze reddingen voor een nederlaag te behoeden. Zijn lichaamslengte stond niet in verhouding met zijn grootse reflexen en formidabele reddingsacties. Mede door zijn fantastisch keeperswerk eindigde de ontmoeting in een onvervalste Frits van Turenhout uitslag, Nul – Nul.

Zondag 21 nov. a.s. speelt Grol om 14.00 uur de uitwedstrijd in Elst tegen Spero.

Uitslagen afgelopen zondag:
Beuningse Boys - Varsseveld  afg.
Erica'76 - Orion afg.
DVV - Quick 1888 0-3
DIO'30 - Silvolde afg.
Alverna - Spero  0-0