Hardwerkend Grol slecht beloond

18-10-2010

Speelronde: 7
Scheidsrechter: Dhr.R.N.M. Rakers uit Denekamp.
Eindstand: 1-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 10e min. 1-0, Lennard Walterbos, 69e min. 1-1, Robin Schuurmans (e.d.)
Gele kaarten: Engin Dag, Theon de Veer, Paul van Lith, Gino Berhitu, allen Alverna. Robin Schuurmans en Dennis Pasman, beide Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Bas Stortelers (blessures).
Pupillen van de week: Cas Wellink en Bjorn Arink, beide uit Grol F4.
Sponsor wedstrijdbal: Café De Brouwerij uit Groenlo.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Robin Schuurmans,Tim Hubers,
Midden: Christiaan Pillen (83e min. Arjan Paf), Bjorn Koldeweij (75e min. Done Emaus), Lennard Walterbos,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak (59e min. Kevin Stöteler), Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: i.v.m. de Slag om Grolle speelt Grol op zaterdagmiddag om 17.15 uur de bekerwedstrijd tegen HSC’21 op sportpark Den Elshof.

Na de nederlaag uit tegen DIO’30 moest Grol thuis op de eigen vertrouwde bodem van Den Elshof aantreden tegen Alverna. Deze promovendus uit het gelijknamige Alverna, een kerkdorp onder de rook van Wijchen, doet het tot nog toe uitstekend tijdens dit lopende seizoen. Zij bezetten na 6 wedstrijden, met twee punten boven Grol, een keurige 4e plek op de ranglijst. Een tegenstander daarom, die zeker niet onderschat mocht worden. En dat deed de equipe van trainer Golstein dan ook zeker niet.

Er werd zeker in de eerste helft met fris en attractief voetbal om de punten gestreden. Al in de 4e min. stond Sander Nijhoff op aangeven van Lennard Walterbos oog in oog met keeper Roy Jacobs. Maar de Grolspits had teveel tijd nodig om serieus aan te kunnen leggen. Slechts een minuut later kwam dezelfde doelman met de schrik vrij, toen hij op een vrije trap van de voet van Bjorn Koldeweij volledig mistastte.

Grol voerde de druk nog verder op in de prille openingsfase, waardoor het een aantal leuke kansen creëerde. Een ervan in de 6e min. was een schot, direct op de pantoffel van Tom Kaak, op een assist van Bjorn Koldeweij in de korte hoek.

De openingsscore liet niet lang op zich wachten. Na een vloeiende aanval, voortvloeiende uit snel combineren over een aantal schijven, bracht Lennard Walterbos met een snoeihard schot in de 10e min. de stand 1-0 op het scorebord. Grol was en bleef in de eerste helft de bovenliggende partij en had bij een aantal plaagstoten van de gasten een uitmuntende keeper tussen de palen. Echt gevaarlijk werden de gasten niet, alhoewel met name verdediger Amando Kitoko regelmatig gebruik kon maken van de ruimte die hem op de rechterflank geboden werd. De irritaties liepen bij de gasten dikwijls hoog op, zeker om dat zij toch regelmatig achter de feiten aan liepen.

Enkele minuten voor het rustsignaal wist keeper Roy Jacobs tot tweemaal toe inzetten van o.a. Tom Kaak met zijn voet te stoppen. Grol gaf in de eerste helft weinig weg en kon waar nodig vertrouwen op haar sluitpost.

Na de thee leek het er aanvankelijk op dat de thuisploeg voort ging borduren op het goede spel van de eerste helft. Echter, waarschijnlijk door het felle spel, regelmatig te hard inkomen en intimiterende overtredingen van de gasten, werd het niveau van de eerste helft niet meer benaderd.

In de 65e minuut had de wedstrijd toch nog kunnen kantelen, Zowel Sander Nijhoff als Michel Kamphuis hadden bij een gezamenlijke actie de 2-0 op hun schoenen. Maar ook nu redde de keeper tot tweemaal toe met zijn voet, daar waar hij bij een stiftje zeker kansloos was geweest. De al eerder genoemde Amando Kitoko mocht in de 69e min. weer een van zijn rushes langs de zijlijn maken en zag zijn inzet via de voet van de ongelukkige Robin Schuurmans over de doellijn gaan, 1-1. De wedstrijd kreeg hierna een chaotisch beeld, Grol werd regelmatig teruggedrukt in eigen strafschopgebied, mede omdat de gasten roken dat er misschien nog meer te behalen viel via afstandschoten en vrije trappen van o.a. Zoran Borojevice en Rick Bentvelsen.

Grol hiel echter stand en wist met moeite het ene kostbare punt binnen te halen, al had het daarbij dikwijls moeite om verweer te bieden tegen de middelen die door de gasten uit Alverna in de strijd werden geworpen.

Zondag 31 okt. a.s. speelt Grol om 14.30 uur de uitwedstrijd tegen SC Bemmel.

Uitslagen afgelopen zondag:
Orion - SC Bemmel 2-2
Quick 1888 - Varsseveld 2-0
Silvolde - Beuningse Boys 3-0
Spero - Erica'76 2-1
DVC'26 - DVV 2-1
FC Presikhaaf - DIO'30 6-0
Grol - Alverna   1-1

Programma zondag 31 okt.a.s.:
Varsseveld - Orion
Beuningse Boys - Quick 1888
Erica'76 - Silvolde