Grol laat punten in de Betuwe achter

10-10-2010

Speelronde: 6
Scheidsrechter: de heer: A.W.G. van Kraay uit Puiflijk.
Eindstand: 5-1
Ruststand: 2-1
Scoreverloop: 8e min. 0-1, Kevin Stöteler, 21e min.1-1, Bas van Grunsven, 23e min. 2-1,Mitch van Dalfsen, 66e min. 3-1, Dennis Krijgsman, 90+2 min. 4-1,Nick van Verseveld, 90+5 min.5-1, Bob Stevens
Gele kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stotelers, Frank Oosterholt en Michel Kamphuis, blessures.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Arjan Paf, Robin Schuurmans (78e min. Luc te Veluwe), Dennis Pasman, Tim Hubers,
Midden: Christian Pillen (69e min. Tom Kaak), Wouter Pillen (71e min. Simon Dibbets), Lennard Walterbos,
Voor: Sander Nijhoff, Kevin Stöteler, Bjorn Koldeweij

Bijzonderheden: Voorafgaande aan de wedstrijd een minuut stilte, i.v.m. het overlijden van Mw. Nelly Lamers, vrijwilligerster van DIO’30.

De afgelopen week stonden de schijnwerpers bij de SV Grol voornamelijk gericht op de scheidende preses van de club. Theo Huijskes, de man die de afgelopen kwart eeuw samen met zijn overige bestuursleden de vereniging een gezicht heeft gegeven en mede door hem duidelijk op de kaart is gezet. Aan zijn opvolger Hans Scheinck de nobele taak om een vervolg aan het gevoerde beleid te geven. Vanzelfsprekend met eigen opvattingen en inbreng, hetgeen zeker verfrissend kan werken.
Verfrissende uitwerking dat ook het vlaggenschip van de SV Grol nodig had bij de uitwedstrijd tegen DIO’30 in Druten, na de tamme en matte vertoning in het laatste duel tegen DVV. Het pakte echter totaal anders uit op De Gelenberg in Afferden.

Met een dik pak voor de broek kon de Grol equipe weer afreizen. Hoewel de thuisploeg direct het initiatief had in de opening van de wedstrijd, leek het er aanvankelijk nog niet op dat Grol uiteindelijk op een dikke nederlaag getrakteerd zou worden. Immers na acht minuten prijkte een fraaie 0-1 op het scorebord. Na een prima loopactie was het goed anticiperen van Kevin Stöteler door met een gerichte actie keeper Paul van den Heuvel te passeren. Slechts een minuut later wist Dennis Dibbets met een schitterende safe, op een schot van Bas van Grunsven, de stand op het bord ongewijzigd te laten. Maar niet voor lang overigens.

Bas van Grunsven profiteerde in de 17e min. van een ongelukkige klutsbal, nadat de Grol defensie overlopen was, 1-1. Nauwelijks bekomen van de tegenslag kreeg Grol binnen twee minuten de volgende domper te verwerken. Niet attent genoeg verdedigen leidde een actie in van Mitch van Dalfsen, die het vervolgens met een treffer afrondde, 2-1. Grol stelde daar in de eerste helft een doelgerichte actie van Robin Schuurmans tegenover, welke de doelman ternauwernood over kon tikken.

Ook Bjorn Koldeweij was dicht bij succes, maar zijn omhaal ketste af op de deklat. Dave Overmeer had de kans om vlak voor de thee de overwinning min of meer veilig te stellen, maar hij schootternauwernood naast.

In de tweede helft was het de thuisploeg dat met razendsnelle counters de wedstrijd naar haar hand zette. Grol was net als in de eerste niet fel en doortastend genoeg in de duels. Niet dat er geen mogelijkheden kwamen, maar er moest dikwijls alle zeilen bijgezet worden om erger te voorkomen.

In de 78e min. was de kleine Jawid Sabet nog barmhartig voor Grol door in vrije positie te missen. Zijn teamgenoten dachten daar in blessuretijd anders over en tekenden via Nick van Verseveld en Bob Stevens de uiteindelijke en enigszins geflatteerde uitslag 5-1 aan.

De meegereisde nieuwe voorzitter Hans Scheinck kon net als de teleurgestelde supporters met lege handen huiswaarts keren.

a.s zondag speelt Grol een thuiswedstrijd tegen Alverna.

Uitslagen afgelopen zondag:
Orion - Quick 1888 1-0
Varsseveld - Silvolde 0-1
Beuningse Boys - Spero 2-2
Erica'76 - DVC'26 2-3
DVV - FC Presikhaaf 1-1
DIO'30 - Grol 5-1
SC Bemmel - Alverna 1-3

Programma zondag 17 okt.a.s.:
Orion - SC Bemmel
Quick 1888 - Varsseveld
Silvolde - Beuningse Boys