Grol E1 - Achilles'12 E1 Voetbalfeest op den Elshof

05-09-2010

Prachtig weer, 17 treffers binnen 50 minuten en 3 punten in de tas. Wat willen we nog meer?

Na 3 overwinningen op rij in de bekercampagne stond vandaag de eerste competitiewedstrijd tegen Achilles ’12 E1 op het programma. Stan, onze aanvoerder van de dag, leidt het team door een pittige warming up, zodat iedereen scherp aan de wedstrijd begint. Vanaf de eerste minuut wordt er goed gevoetbald, met een goede opbouw van achteruit, mooie acties over de flanken en een gretige spits voor het doel. Na 5 minuten wordt het aanvallende spel beloond. Jules, onze centrale man achterin, loopt goed mee met de aanval en scoort uit de teruggetrokken voorzet van Mika. Terwijl het hele team druk is met het maken van het volgende doelpunt, worden we verrast door een counter van Achilles en staat het 1-1. Ruben, onze keeper, had eerder al een paar mooie reddingen maar was kansloos op deze inzet. Iets later pakken we opnieuw de voorsprong door een echt spitsendoelpunt van Mick uit een mooie pass van Jules, waarbij Mick de keeper fraai uitspeelt en koelbloedig afrond. Terwijl wij nog nagenieten, scoort Achilles alweer de gelijkmaker. Een paar minuten later is het wederom Mick die scoort, uit een assist van Mika. Ook de scheidrechter geniet van het mooie weer en het goede voetbal en laat ons een paar minuten extra spelen, zodat we nog voor rust de 4-2 scoren uit een indraaiende corner van Mika.

Voorin wordt gescoord maar zeker ook complimenten voor de voetballers achterin. De opbouw begint vaak bij Ruben met zijn snelle en goede spelvoortzettingen. Martijn is een echte organisator in het veld en altijd rustig aan de bal. Stan laat zien hoe je duels wint en wordt steeds sterker in de opbouw. Jules bespeelt met groot gemak verdediging en middenveld tegelijkertijd. Jim is een soort Roberto Carlos maar dan op rechts.

Direct na rust komt Achilles weer dichterbij met de 4-3. Maar wij hebben Daan en Tycho op de flanken. Met snelheid en mooie schijnbewegingen passeren ze om en om hun tegenstanders en vinden elkaar voor de goal. Daan scoort 5-3 uit een assist van Tycho en Tycho scoort 6-3 uit een assist van Daan, dat is samenwerking jongens. Jim heeft een fantastisch schot en dat weten ze nu ook in Hengelo. Tweemaal diagonaal in de kruising, keeper kansloos en 7-3 en 8-4 voor ons. Complimenten voor Achilles dat goed blijft voetballen en absoluut niet opgeeft. Helaas voor ons want hierdoor komen ze terug tot 8-6. Ondanks de spanning blijft Grol goed voetballen. Tycho breekt 2x door over de linkerflank en vindt in Daan de vrije man voor het doel, die 2x koelbloedig afrond en de eindstand op 10-7 brengt. Dik tevreden kunnen we onder de douche en we kijken alweer uit naar de wedstrijd van volgende week.