Clubactie Glashart sv Grol

01-09-2010

Mist Groenlo de unieke kans op glasvezel?

Onlangs is er een artikel in het nieuws verschenen over de groei van glasvezelaansluitingen in Nederland van Stratix Consulting. De conclusie was dat ondanks de sterke groei van glasvezel in het afgelopen jaar, het wel 20 jaar kan duren voor heel Nederland is aangesloten.

Daarom is het voor plaatsen als Aalten, Bredevoort, Groenlo en Lichtenvoorde een geweldige de kans om in dit vroege stadium mee te kunnen doen.

De inwoners van Aalten en Bredevoort hebben deze kans met beide handen aangepakt en ook Lichtenvoorde is al aardig op weg, want zoals het er nu naar uitziet zal Lichtenvoorde de doelstelling van 40% net gaan halen. Alleen Groenlo loopt nog achter in de resultaten. De tijd begint te dringen want op 1 september sluit de inschrijftermijn. Gaat Groenlo de boot missen?

Waarom 40%

Glashart, het bedrijf wat de glasvezelnetwerken in Nederland aanlegt, is enkele maanden geleden in deze plaatsen een inventarisatie begonnen. Het bedrijf stelde als voorwaarde dat minimaal 40% van de huishoudens een glasvezelabonnement af moet nemen bij een van de deelnemende service providers. Wordt het percentage in een plaats gehaald dan is de investering gerechtvaardigd en kan het glasvezelnetwerk aan worden gelegd. Voor diegenen die zich hebben aangemeld is de glasvezelaansluiting in de woning dan ook kosteloos.

Steun van s.v. Grol

Ook de voetbalvereniging s.v. Grol ziet voordelen in de komst van een glasvezelnetwerk. Wij doen derhalve mee aan de Clubactie. Voor ieder afgesloten abonnement krijgen wij namelijk €15,- euro van Glashart in de clubkas gestort. Wilt u de s.v. Grol steunen en wilt u dat ook Groenlo wordt aangesloten op glasvezel? Sluit dan vandaag nog uw glasvezelabonnement af bij EP: Groot Zevert (Glashart servicepunt) en geef aan dat u zich wilt aanmelden en daarbij s.v. Grol wilt steunen. Deze clubactie loopt tot 1 oktober a.s. !

Meer informatie over deze Clubactie vindt u de komende tijd op www.svgrol.nl  en op www.glashart.nl/groenlo

Wat is er zo bijzonder aan glasvezel?

De aanleg van een 100% glasvezelnetwerk betekent niet alleen toegang tot razendsnel internet, superieur beeldkwaliteit op tv en spotgoedkope beltarieven. Eén van de grootste voordelen van het glasvezelnetwerk is dat er vele vernieuwende maatschappelijke diensten mogelijk worden. Met een glasvezelnetwerk heb je toegang tot een haast oneindige capaciteit, hierdoor verloopt de ontwikkeling van deze nieuwe diensten via glasvezel ook vele malen sneller. Diensten als zorg op afstand, thuiswerken, interactieve cursussen, beveiliging op afstand en multimediaal onderwijs zijn met glasvezel al binnen handbereik. Wat de toekomst ook brengt, met glasvezel bent u er zeker klaar voor!