S.V. Grol teleurgesteld in De Graafschap

01-08-2010

De betaalde voetbalclub De Graafschap heeft een slechte beurt gemaakt bij de sportvereniging Grol. Afgelopen zaterdag zou de BVO uit Doetinchem met haar A1 selectie op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen de hoofdmacht van Grol. Omdat men volgens zeggen teveel blessures had bij de eerste selectie en het beloftenteam van De Graafschap, waardoor spelers van de A1-selectie noodgedwongen moesten doorschuiven, werd de ontmoeting vrijdagmiddag jl. en dus pas één dag vóór de wedstrijd geannuleerd. En deze mededeling viel helemaal verkeerd bij de leiding en de spelers van Grol.

“Het is te gek voor woorden”, reageerde trainer/coach Henry Golstein zaterdagmiddag. “Andermaal het bewijs dat dit soort clubs slechts aandacht schenkt aan één belang en dat is het eigen belang. Het is voor onze selectie een ideaal moment om juist nu de eerste oefenwedstrijd in het nieuwe seizoen te spelen en dat tegen een goede jeugdselectie die al een tijdje in training is. Maar wat doet De Graafschap? Zonder er ook maar enigszins bij na te denken, laat men een club uit de directe regio op het laatste moment in de kou staan! Dit was nu een mooie kans geweest voor De Graafschap om te laten zien dat men veel waarde hecht aan een goede samenwerking met de amateurvoetbalverenigingen in de regio.”
Ook Grolvoorzitter Theo Huijskes, zaterdagmiddag op het sportpark van Grol aanwezig, vindt het geen slimme zet van De Graafschap om op deze manier nee te verkopen.
“Als club zijn wij nota bene convenantpartner van De Graafschap. En dan verwacht je eerlijk gezegd niet een dergelijke reactie en dat ook nog eens één dag van tevoren. Zelf ben ik al een aantal jaren lid van de Stuurgroep RSVJ van De Graafschap. Natuurlijk zullen wij als Grol het lidmaatschap van het RSVJ nu niet gaan opzeggen, maar ik breng deze gang van zaken nog wel ter sprake tijdens de eerstvolgende stuurgroepvergadering. Maar nu is het vooral spijtig voor spelers en begeleiding en zeker ook voor de vele aanwezige supporters.”

In plaats van een wedstrijd te spelen, werkte de eerste selectie van Grol zaterdagmiddag een training af. De eerstvolgende oefenwedstrijd van Grol is nu vastgesteld op zaterdag 7 augustus a.s. Dan komt zaterdag eersteklasser FC Zutphen op bezoek in Groenlo. In de week daarna neemt Grol deel aan het jaarlijkse Keitoernooi van Longa ’30 in Lichtenvoorde. Naast een drietal bekerwedstrijden speelt Grol verder op dinsdag 31 augustus a.s. de traditionele wedstrijd tegen en bij zustervereniging Grolse Boys om het kampioenschap van Groenlo.