Grol 11 pakt na de beker ook het kampioenschap

23-05-2010

Dubbel uniek bij S.V. Grol!

Het elfde seniorenteam van de sportvereniging Grol heeft geschiedenis geschreven. In de historie van de Groenlose voetbalvereniging is het namelijk nog geen enkel recreatief elftal gelukt om in één seizoen zowel het kampioenschap als de beker te winnen. Het zaterdag seniorenteam Grol 11 leverde dit seizoen deze unieke prestatie.
Na op zaterdag 15 mei in Dinxperlo op het veld van DZSV de finale om de KNVB-beker met 2-1 te hebben gewonnen van SVDW ’75 3 uit Doetinchem, werd op zaterdag 22 mei het kampioenschap in de wacht gesleept dankzij een 6-1 overwinning in de competitie. Deze glorieuze overwinning werd op eigen terrein behaald tegen EGVV 3. Nadat men na een ietwat gespannen begin tegen een 0-1 achterstand aanliep, werd het tij snel gekeerd en liep men uiteindelijk vrij gemakkelijk uit naar een 6-1 overwinning.

Grote man bij Grol 11 was aanvoerder Ronald Wagendorp, die drie treffers voor zijn rekening nam. Met name op het moment dat opa Sjaak Wagendorp aan de zijlijn kleinzoontje Roelof liefkoosde, steeg pa Ronald met twee treffers naar grote hoogte.

Grol 11 promoveert dankzij het kampioenschap automatisch van de zesde klasse naar de vijfde klasse van de KNVB. Maar eerst werd er afgelopen zaterdag uitbundig feest gevierd door het team en de begeleiding, alsmede vele aanhangers van het team.