GROL 2 bereikt nacompetitie

19-05-2010

Doordat Grol 2 en Tubantia 2 in de reserve Hoofdklasse op een gedeelde 10e plaats geëindigd waren, moesten beide ploegen afgelopen zondag in een beslissingswedstrijd in Haaksbergen gaan uitmaken welk team rechtstreeks zou degraderen en wie een herkansing zou krijgen via de nacompetitie.
De eerste helft had Tubantia het beste van het spel, maar in de tweede helft werd Grol steeds sterker. Dit kon echter niet in doelpunten worden uitgedrukt, zodat na de reguliere speeltijd van 90 minuten het nog steeds 0 – 0 was en er dus verlengd moest worden. Direct in de 1e verlenging sloeg Grol toe: Björn te Braake zette met een slim passje Lennart van Melis vrij voor de keeper en deze maakte geen fout: 1 – 0. Kort daarop kopte Tim Hubers uit een corner keihard de 2 – 0 tegen de touwen. En weer een paar minuten later benutte Lennart zijn volgende buitenkansje (3 – 0), waardoor de wedstrijd beslist was. Dat Tubantia in de slotfase nog de eer wist te redden met een afstandschot (3 – 1) had alleen nog statistische waarde.
Grol 2 bereikt door deze overwinning de 2e ronde van de nacompetitie en moet daarin aantreden tegen Rigtersbleek 2. Zaterdag speelt men om 18.00 uur in Groenlo, terwijl de return op 2e Pinksterdag om 11.15 uur begint in Enschede. De winnaar van deze ronde bereikt de finale van de nacompetitie, welke gespeeld wordt op zondag 30 mei tegen de winnaar van PH 2 – Victoria ’28 2, om uit te maken welke ploeg volgend seizoen mag aantreden in de reserve Hoofdklasse.