Grol sluit competitie af met overwinning!

10-05-2010

Speelronde: 22
Scheidsrechter:  De heer G. Metreveli uit Doetinchem
Eindstand: 2-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 43e min. 1-0 Sander Nijhoff; 68e min. 1-1 Tim Vonk; 83e min. 2-1 Tom Kaak
Gele kaarten: Jorrit Splitthoff, Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak en Dennis Dibbets van Grol en Lorenzo Kokke van SC Bemmel
Rode kaarten: Geen
Afwezig bij Grol: Geen
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Simon Dibbets, Wouter Scharenborg (46e min. Tom Kaak), Dennis Pasman en Wouter Pillen
Midden: Jorrit Splitthoff (73e min. Bas Stortelers), Jean-Paul Papen (58e min. Christian Pillen) en Lennard Walterbos
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff en  Michel Kamphuis
Bijzonderheid:
Door het uitvallen vanwege een blessure van Wouter Pillen moest Grol het laatste kwartier spelen met tien spelers. Desondanks wist men in dat deel van de wedstrijd de overwinning naar zich toe te trekken.

Grol heeft de competitie 2009-2010 in de tweede klasse van de KNVB afgesloten met een verdiende 2-1 overwinning op SC Bemmel. In eigen huis waren de Grollenaren heer en meester en wisten zich de een na de andere kans te creëren en dat zowel in de eerste als in de tweede helft. Omdat de aanvallers van Grol niet de juiste precisie aan de dag wisten te leggen, bleven de gasten uit het Betuwse Bemmel gevrijwaard van een forse nederlaag.

Ondanks dat de hoofdmacht van Grol na de goede wedstrijd in Lichtenvoorde tegen Longa ’30 ook nu liet zien terdege te kunnen voetballen, overheerste er na de wedstrijd een gevoel van grote teleurstelling. Immers wanneer Grol in haar bijna 100-jarige bestaan ooit een goede kans had gemaakt om te promoveren naar de eerste klasse, was het wel dit seizoen. Maar die mogelijkheid werd niet teniet gedaan in de laatste twee competitiewedstrijden, maar in de duels daarvoor. Zo werden er onder andere in de ontmoetingen tegen Erica ’76 uit, SDOUC uit en Pax thuis geheel onnodig punten weggegeven. Punten die bij het opmaken van de eindbalans ervoor zorgden dat Grol niet bij de eerste drie eindigde en zelfs niet meer in aanmerking kwam voor een plaats in de nacompetitie. De laatste plaats in deze nacompetitie ging naar DIO ’30, die in de eindrangschikking een beter doelsaldo heeft dan de ploeg van trainer/coach Henry Golstein.

Naast kampioen AWC promoveren SDOUC en Longa ’30 rechtstreeks naar de eerste klasse en spelen Quick 1888, Silvolde en DIO ’30 in de nacompetitie.

Tegen SC Bemmel duurde het tot even voor rust dat Grol op een 1-0 voorsprong kwam. Een hoekschop van Wouter Pillen werd door Sander Nijhoff onhoudbaar ingekopt.

Daarvoor had de Grolploeg legio aan kansen gehad. Zo was het Erwin van de Wolfshaar die in de 16e min. Michel Kamphuis een goede kans bood. Twee minuten later bereikte Sander Nijhoff met een fraaie voorzet het hoofd van Van de Wolfshaar. De aanvaller uit Vragender kopte goed in, maar de goalie van SC Bemmel redde uistekend. In de 25e min. was het Jean-Paul Papen die Sander Nijhoff subliem lanceerde, maar ook de Grolspits wist op dat moment geen raad met de hem geboden kans. Eén van de mooiste aanvallen uit de eerste helft vond plaats in de 32e min. Na een schitterende actie bereikte Erwin van de Wolfshaar het hoofd van Jean-Paul Papen, die met een duik naast het doel kopte.

In de tweede helft hetzelfde beeld, dat wil zeggen ook toen kreeg Grol de beste kansen. Nadat SC Bemmel na een foutje van Lennard Walterbos op de paal schoot, scoorde Grol via Erwin van de Wolfshaar het tweede verlossende doelpunt. Deze treffer werd echter door de bijzonder zwak leidende scheidsrechter Metreveli uit Doetinchem om onduidelijke bewijzen afgekeurd wegens buitenspel. De man in het zwarte pak voelde overigens de wedstrijd helemaal niet aan. Zo wist hij het even later te presteren om in een tijdsbestek van circa tien minuten vijf gele kaarten uit te delen en dat nota bene in een bijzonder sportief gespeelde wedstrijd, waarin totaal niets meer op het spel stond. Laten we maar zeggen dat de leidsman, die het niveau in een tweede klasse niet aankan, voor even helemaal de weg kwijt was. In deze fase van de strijd kon SC Bemmel via Tim Vonk op gelijke hoogte komen: 1-1. Nadat Grol zijn drie toegestane wissels had ingezet, moest Wouter Pillen na een grove charge van een tegenstander (waarvoor geen gele kaart werd gegeven???) circa vijftien minuten voor het laatste fluitsignaal het veld geblesseerd verlaten. Maar met tien man wist Grol zich naar een overwinning te knokken. Het was Tom Kaak die een schitterende actie met een dito voorzet van Christian Pillen met het hoofd verlengde: 2-1.

Uitslagen afgelopen zondag:
Hatert - Quick 1888   1-2