Roelof Luinge en Kevin Blom verzorgen sponsoravond van sv Grol

07-05-2010

Niet René van der Gijp, maar Roelof Luinge en Kevin Blom verzorgen op donderdag 27 mei a.s. de sponsoravond van S.V. Grol. Gastspreker Van der Gijp heeft moeten afzeggen omdat hij dezelfde avond contractuele verplichtingen heeft voor RTL. Hij moet dan samen met onder andere Wilfred Genee en Johan Derksen zijn medewerking verlenen aan de opnames voor een tv-programma over het WK Voetbal in Zuid-Afrika. De organisatie heeft nu voor de avond voorafgaande aan het driedaagse Internationaal Marveldtoernooi de twee bekende scheidsrechters Luinge en Blom weten te strikken.

Ondanks de afzegging is de met de organisatie van de sponsoravond belaste werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van het Grolbestuur en het bestuur Internationaal Marveldtoernooi, erg enthousiast dat men beide topscheidsrechters uit het Nederlandse betaalde voetbal heeft kunnen overhalen voor een optreden in de dan weer helemaal aangeklede en ingerichte en op dat moment ongetwijfeld bomvolle sporthal op het sportpark ‘Den Elshof’ aan de Oude Winterswijkseweg in Groenlo.

De op dit moment in het vaderlandse voetbal nog altijd hoogscorende en tevens erg populair zijnde scheidsrechters Luinge en Blom zullen tijdens de sponsoravond worden bijgestaan door Bert van Losser, sportpresentator bij RTV Oost. Van Losser fungeert regelmatig als een soort aangever bij bekende gastsprekers in de sport- en dat vooral in de voetbalwereld.

Heeft Luinge zowel nationaal als internationaal bewezen een topper te zijn, Blom is een coming man waarvan de komende jaren het nodige mag worden verwacht. Beide scheidsrechters zullen overigens ook tijdens het Internationaal Marveldtoernooi van dit jaar in actie komen. Fluit Blom in ieder geval de openingswedstrijd, Luinge zal de finale leiden.

De 54-jarige in Eelde geboren en thans in Bussum woonachtige Roelof Luinge debuteerde op 29 oktober 1983 in het Nederlandse betaalde voetbal. Hij staat met circa 750 wedstrijden in het profvoetbal achter zijn naam te boek als de meest ervaren arbiter van Nederland. Met het leiden van de tweede finalewedstrijd om de KNVB-beker tussen Feijenoord en Ajax, afgelopen donderdag gespeeld in de Rotterdamse Kuip, nam Luinge officieel afscheid van het betaalde voetbal. Overigens zal hij het komend seizoen op een lager niveau fluiten.

Kevin Blom, 36 jaar oud, is geboren in Gouda en woont thans in Alphen aan de Rijn.
Blom, die op 17 oktober 2003 in het betaalde voetbal debuteerde en sedert 2004 tevens als internationaal scheidsrechter zijn opwachting maakt, is fulltime in dienst van de KNVB.