Een asociale vorm van vandalisme!

30-04-2010

In de nacht van donderdag 29 op vrijdag 30 april jl. hebben vandalen aan de accommodatie van de sportvereniging Longa ’30 aan de Raadhuisstraat in Lichtenvoorde behoorlijke materiële en financiële schade toegebracht. Met gebruikmaking van spuitbussen zijn ramen, muren, reclameborden, dug-outs, scorebord, doelpalen enzovoort met blauwe verf ondergespoten. Een walgelijke actie die absoluut niet past in de voorbereidingen op de derby tussen de beide aartsrivalen: Longa ’30 en Grol. Een daad die eveneens haaks staat op de goede onderlinge verhoudingen tussen de besturen en leden van beide voetbalverenigingen.

Als voorzitter van de sportvereniging Grol wil ik dan ook nadrukkelijk afstand nemen van deze asociale vorm van vandalisme. Een vernielzuchtige onderneming, die niet past bij verenigingen als Longa ’30 en Grol. Mochten Grolaanhangers verantwoordelijk zijn voor deze minne actie, dan bied ik iedereen die de sportvereniging Longa ’30 een warm hart toedraagt daarvoor op voorhand mijn excuses aan. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het hierbij niet gaat om zich Grolaanhangers noemende daders.

Op Koninginnedag heb ik direct telefonisch contact opgenomen met collega voorzitter Marcel Eekelder van Longa ’30. Ook heb ik vervolgens tijdens de bekendmaking van de jaarlijkse Sportverkiezing in het openbaar mijn grote teleurstelling over het gebeuren uitgesproken en daarbij publiekelijk afstand genomen van datgene wat daarmee onze voetbalvrienden van de sportvereniging Longa ’30 is aangedaan. En verder heb ik persoonlijk een kijkje genomen op het sportcomplex aan de Raadhuisstraat. Daarnaast heb ik aangedrongen op het doen van een aangifte bij de politie, in de hoop dat de daders alsnog worden achterhaald.

Laten wij er nu met ons allen voor zorgen dat het zondag 2 mei a.s. een in alle opzichten sfeervolle en gezellige voetbaldag wordt met bovenal een mooie en sportieve wedstrijd!
We zien elkaar zondagmiddag!

Theo Huijskes, voorzitter sportvereniging Grol - Groenlo.