Nieuwe structuur m.i.v. seizoen 2010-2011

28-04-2010

Fred Brockötter hoofd technische zaken bij S.V. Grol

Met ingang van het nieuwe voetbalseizoen 2010-2011 wordt Grollenaar Fred Brockötter hoofd technische zaken bij de sportvereniging Grol. Dit heeft het Grolbestuur onlangs besloten op advies van het jeugdbestuur. Het jeugdbestuur heeft zich op haar beurt laten adviseren door een werkgroep, bestaande uit Ben Bomers, Marco Frank, Frank Walterbos en Rob van Meurs. De kern van het bestuursbesluit behelst dat er een nieuwe technische commissie binnen de S.V. Grol wordt gevormd, die als hoofdtaak heeft de ontwikkeling, alsmede de aansturing en bewaking van de uitvoering van het voetbaltechnische beleid binnen de Groenlose voetbalvereniging.

Het nieuwe hoofd technische zaken bij de sportvereniging Grol: Fred Brockötter.

Ingaande het nieuwe voetbalseizoen zal Fred Brockötter derhalve fungeren als hoofd technische zaken en tevens als voorzitter van een nieuw te vormen technische commissie.
De 45-jarige Brockötter is geen onbekende bij Grol. Als voetballer doorliep hij praktisch alle jeugdteams en speelde bij de senioren geruime tijd in de hoofdmacht van Grol. Ook is hij een bij Grol opgeleide speler die een succesvolle overgang maakte naar BVO De Graafschap.
Fred Brockötter was voorheen tevens een verdienstelijk jeugdleider/jeugdtrainer bij de Groenlose voetbalclub. De laatste vier jaar was hij werkzaam als jeugdcoördinator bij Sportclub Meddo, waar hij de jeugdopleiding helemaal in de steigers heeft gezet.

In de nieuwe opzet zal de technische commissie bestaan uit een groep mensen, die zich primair zal bezighouden met alle technische zaken bij de prestatieve elftallen binnen de vereniging, alsmede met hulp en ondersteuning ten behoeve van de recreatieve elftallen. Wat dit laatste betreft, wordt gedacht aan de opleiding van trainers, de aanlevering van oefenstof voor trainingen en de indeling van spelers.
Het accent van het werk van de nieuwe technische commissie komt daarbij te liggen op de teams A1, B1 en B2, C1 en C2, D1 en D2, E1 t/m E4, alsmede F1 t/m F4 bij de jeugdafdeling en op Grol 1 en Grol 2, Grol 3 en Grol onder de 21 jaar bij de seniorenafdeling.

In de praktijk komt het er straks op neer dat de technische commissie een hiërarchische relatie heeft met het hoofdbestuur en een functionele relatie met het jeugdbestuur en het bestuur senioren van de sportvereniging Grol.

De voorlopig vastgestelde samenstelling van de nieuwe technische commissie bestaat uit: Fred Brockötter als hoofd technische zaken en voorzitter van de technische commissie, een lid scouting, een lid keeperontwikkeling, een lid namens de A- en B-jeugd, een lid namens de C- en D-jeugd, een lid namens de E-jeugd, een lid namens de F-jeugd en een technisch coördinator namens de seniorenafdeling en dat in het bijzonder namens het prestatieve gedeelte bij de senioren.

Nu bekend is wie de functie van hoofd technische zaken bij Grol gaat invullen, zal zo spoedig mogelijk de verdere nieuwe technische structuur handen en voeten worden gegeven. Om dit laatste te kunnen realiseren, zijn het jeugdbestuur en het bestuur senioren van Grol druk doende een stappenplan samen te stellen. Ook wordt er momenteel hard gewerkt om geschikte kandidaten te polsen voor de diverse binnen de technische commissie vacante posities. Hierbij gaan de gedachten met name uit naar eigen leden, die niet alleen Grolminded zijn, maar ook beschikken over kennis en ervaring met betrekking tot voetbaltechnische en tactische zaken. Niet alleen de invulling van de technische commissie, maar ook de taakverdeling en de afstemming van de uitgewerkte bevoegdheden zullen het jeugdbestuur en het bestuur senioren in nauwe samenwerking met het nieuwe hoofd technische zaken op korte termijn proberen rond te krijgen. Wanneer dit alles is afgerond, zal er tevens een procedure worden afgesproken hoe en wanneer het gebeuren binnen de technische commissie het best geëvalueerd kan worden.
Al met al hoopt het hoofdbestuur van de sportvereniging Grol met het oog op het komende voetbalseizoen (2010-2011) een aanzet te hebben gegeven voor een betere en een bij deze tijd passende technische structuur ten behoeve van de Groenlose voetbalclub.