Zware voetbalweek meiden Grol MB1

26-04-2010

De meiden van de Grol MB1 hebben een zware voetbalweek achter de rug.

Woensdag werd de  inhaalwedstrijd gespeeld tegen de meiden van Klein Dochteren MB1.

Een tegenstander die ons in het begin van de competitie nog ruimschoots met 6-1 uitschakelde, was nu een prooi voor onze grolmeiden.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en met een gesloten verdediging en een sterk middenveld brachten we onze spitsen regelmatig in stelling.

In de 13e minuut werd Manouk prima vrijgespeeld en haar eerste inzet werd nog gestopt door de keepster, maar in tweede instantie wist ze de bal in de touwen te schieten. Een mooi moment want dit was haar eerste doelpunt van het seizoen en  werd dan ook uitbundig gevierd.

We bleven de betere ploeg en op enkele speldenprikken na wisten de zwart-witte nog wat gevaar te stichten maar we hebben natuurlijk nog een uitstekende keepster Yannick in het goal staan, die vandaag niet te passeren was.

De tweede helft gaven onze meiden nog meer gas en dit werd ook beloond met een prachtig afstandschot van Lotte verdween de bal hoog en hard achter de keepster van Klein Dochteren. 2-0 de buit was binnen en gezien de kansen en het vertoonde goede spel op dit gras was dit een meer dan verdiende overwinning voor de Grolmeiden.

Zaterdag moesten de grolmeiden met een fors uitgedund elftal aantreden tegen de fysiek sterken meiden van Varseveld. Dit elftal doet nog volop mee voor het kampioenschap en trad dan ook in volle oorlogssterkte aan. Met een 2 tal A speelsters maakten ze het onze meiden moeilijk en zwaar. We hadden de nadruk gelegd op onze verdediging, maar al snel in de wedstrijd zakte Anne door haar enkels en moest jammer genoeg weggebracht worden naar het ziekenhuis. Al gauw werd duidelijk dat dit team uit varseveld al langer samen speelde en met een hun snelle en goede rechtsbuiten wisten ze de 1-0 en ook nog voor de rust de 2-0 achter onze reserve keepster Lotte te schieten. Door goed keeperswerk van Lotte bleef het bij deze stand tot aan de rust.

Na de thee en de liga probeerden we met een extra spits meer grip voorin te krijgen en Bente nam het keeperstenue over van Lotte.

Snel maakte Varseveld aan alle illusie een einde en door een snelle uitval werd het 3-0 binnen geschoten.Omdat we door de wissels heen waren liepen sommige meiden op hun tandvlees maar ze gaven niet op, wat wil je ook als je Sponsor Orthodontist van Os hebt staan op de volledige gesponsorde kleding van deze meiden. Toch kwam de 4-0 op het scorebord door een uitstekend afstandschot. Met al haar kracht en  inzet wist Josca nog een eretreffer achter de keepster te schieten 1-4. Varseveld maakte voor te statistieken er nog de 5-1 van. Dieuwertje kreeg nog een hard schot in het gezicht en ging met een mooi blauwoog van het veld.

Zijn misschien bij meerder elftallen wedstrijden verloren gegaan door een te slappe inzet en ongeïnspireerd voetbal, deze Grolmeiden verdienen een dikke pluim voor hun geweldige inzet en strijd, want de tegenstander was vandaag gewoon een maatje te groot.

Super Meiden.

We wensen Anne, Yet en Miep heel veel sterke met hun blessures en hopen volgend seizoen weer gebruik van hun kwaliteiten  te kunnen maken.