Inspiratieloos Grol kreeg voetballes

19-04-2010

Speelronde: 14
Scheidsrechter: de heer: H.P.J.M. Rijbroek uit Epselo.
Eindstand: 3-0
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 28e min. 1-0 Ron Prinsen, 61e min. 2-0 Maarten Sesink, 65e min. 3-0 Alan Hermsen
Gele kaarten: Ron Prinsen (SDOUC) en Michel Kamphuis (Grol)
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Bas Stortelers en Dennis Pasman, Midden: Lennard Walterbos (57e min. Simon Dibbets), Christiaan Pillen, Michel Kamphuis. Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (37e min. Bjorn Koldeweij),Tom Kaak.

Bijzonderheden: Bij winst had Grol de 2e periode gewonnen.

Het Grol legioen, dat gelet op de belangen die in het duel tegen SDOUC op het spel stonden, de reis naar een zonnig sportpark De IJsselweide maakte kwam bedrogen uit.

Gedesillusioneerd kon men na afloop de thuisreis aanvaarden om al hoofdschuddend de teleurstelling te verwerken. De grote vraag spookt evenwel in vele verwarde hoofden, wie of wat is nodig om het team te prikkelen en te motiveren om in dit soort duels in elk geval voetballend overeind te blijven, of tenminste strijdend ten onder te gaan. Geen enkel, maar dan ook geen enkel moment wekte Grol de indruk dat er in dit duel iets te halen viel.
Een periodetitel had de ruime achterstand op de kopgroep enigszins goed kunnen maken, want voor rechtstreekse promotie is de kaars waarschijnlijk al uit.

De thuisclub kwam in een sfeervolle ambiance enthousiast en fel uit de startblokken. De eerste beproeving voor Dennis Dibbets in de 4e min. op een schot uit de tweede lijn van de verder uitstekend spelende Ilker Zivalli, betekende al een serieuze waarschuwing. Naar hartelust konden de gastheren verder in het verloop van de wedstrijd hun aanvallend spel gestalte geven. Grol kon zich alleen maar beperken tot het tegenhouden en temporiseren van de wedstrijd. Er stond uiteraard vooraf al de nodige spanning op deze ontmoeting, gelet op de prijs die voor beide teams te behalen viel. De mannen van trainer Wilco Geerts wisten echter beter met de druk om te gaan.
Middels verzorgd voetbal en een grote dosis inzet werd Grol op alle fronten afgetroefd.

In de 23e min. ontstond er enige commotie rond een SDOUC doelpunt dat door de arbiter op appel van zijn assistent werd afgekeurd. Met name Ron Prinsen maakte zich daar erg boos over en liet dat de scheidsrechter onverbloemd weten. De gele kaart die zijn deel werd prikkelde hem echter zo na een ingelaste drinkpauze, dat hij met een geweldige actie de hele Grol defensie het nakijken gaf. Middels een flinke dosis adrenaline en agressie gaf hij met een daverend schot Dennis Dibbets het nakijken, 1-0.
Een diagonaalschot van Alan Hermsen en een sublieme redding van Dennis na ruim een half uur spelen was er een van een serie wapenfeiten voor de thee.

Na de verplichte rustpauze ging SDOUC verder met datgene wat men voordien zo dikwijls gedemonstreerd had, aanvallen. Binnen vier minuten na de hervatting had met name de excellerende Ron Prinsen in een drietal mogelijkheden het vonnis al kunnen voltrekken. Het bleek later uitstel van executie. Tom Kaak had de pech met een omhaal de onderkant van de lat te toucheren, na een uur spelen. Het had wellicht de partij kunnen doen kantelen. Maar met een fraaie kopbal uit een vrije trap scoorde de ongehinderde Maarten Sesink een paar minuten later het tweede doelpunt voor zijn ploeg. Nauwelijks enkele minuten later nam Alan Hermsen zijn verdediger in het ootje door de bal simpel mee te nemen en koelbloedig de derde treffer af te drukken.

De wedstrijd leek hiermee gespeeld, Grol kon of was niet bij machte om de tegenstander ook maar een strobreed in de weg te leggen. Het laatste fluitsignaal van de overigens goed fluitende scheidsrechter Rijbroek kwam voor de ploeg dan ook als een bevrijding.

a.s. zondag wacht Grol een oude bekende, PAX Hengelo (Gld) op sportpark Den Elshof.
Een goede traditie wil dat Grol Tijdens een Fancy Fair van de V.S.V.G. nimmer verliest. We wachten met spanning af.

Inspiratieloos Grol kreeg voetballes
Speelronde: 14
Scheidsrechter: de heer: H.P.J.M. Rijbroek uit Epselo.
Eindstand: 3-0
Ruststand: 1-0
Gele kaarten: Ron Prinsen (SDOUC) en Michel Kamphuis (Grol)
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets

Bijzonderheden: Bij winst had Grol de 2e periode gewonnen.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 – Pax 4-0
Longa’30 – AWC 3-2
SC Bemmel – Silvolde 1-4
Beuningse Boys – Erica’76 1-2
Hatert – DIO’30 2-2
SDOUC – Grol 3-0

Stand na afgelopen zondag:
1) AWC 19 wedstrijden 42 punten (47-20)
2) SDOUC 19 wedstrijden 39 punten (36-26)
3) Longa’30 19 wedstrijden 37 punten (47-35)
4) Silvolde 19 wedstrijden 33 punten (46-25)