Techniektraining jeugdtrainers en jeugdleiders

13-04-2010

Techniektraining voor alle trainers en leiders van de jeugd, op vrijdag 23 april en vrijdag 21 mei

Aanvang beide avonden: 18.15 uur
Duur: Ongeveer 90 minuten

Wederom is er dit jaar een interne techniekcursus voor alle trainers en leiders van de sv Grol.
Elk jaar wordt de animo om deze te volgen steeds groter. Vorig jaar werden deze avonden heel goed bezocht. De bijna 30 aanwezigen kregen een mooi en leerzaam programma voorgeschoteld.
Tijdens de komende 2 avonden wordt er weer een afwisselend en interessant programma afgewerkt. De voetbalonderdelen staan onder leiding van Nico Verrips en Jos Porskamp, waarbij ook trainers van de Grol verschillende onderdelen zullen behartigen.
De rode draad die de vereniging een aantal jaren geleden heeft ingezet heeft, wordt nu weer verder uitgewerkt.
Allerlei Coerver/Meulensteen en Cock van Dijk-oefeningen worden aangeleerd en uitgeprobeerd.
Nieuw is de presentatie van de oefenstof die volgend jaar elke trainer meekrijgt om zijn of haar team op een nog betere manier te gaan trainen en/of te begeleiden.
Enkele onderwerpen die op de beide avonden behandeld worden:
-  Presentatie oefenstof voor de A t/m F-pups
-  Techniektraining:  allerlei aannames met en zonder afwerken (incl. koppen)
-  Warming up: (individueel met bal: dribbelen / drijven/ passeerbewegingen / kappen/ halve draaien/ aanname borst/ knie/ hoofd/ jongleren, 7 pylonnenorg. van Meulensteen)
-  Vaardigheidsoefeningen Coerver/Meulensteen
-  Coördinatie loopscholing
-  Duel 1-1 ,2-2 ..etc
-  Combinatieoefeningen met het toepassen van de geleerde techniekoefeningen met verschillende weerstanden aangepast aan het niveau van het team
-  Coaching accenten partijspelen ( o.a. 4-4)
-  Algemene didactische en methodisch opmerkingen : Hoe leer je iets aan ? Hoe voorkom je filevorming? Hoe bouw je een training op? Wat mag je per leeftijdsgroep verwachten?

We hopen dat er weer een grote opkomst van trainers en leiders zal zijn zodat de jeugd in een nog grotere mate kan profiteren van de Grol-jeugdopleiding