Een te slappe start en het missen van kansen breekt Grol op

11-04-2010

Speelronde: 18
Scheidsrechter: de heer R.C.F.C. Kroesen uit Nijmegen
Eindstand: 1-0
Ruststand: 3-0
Scoreverloop: 3e min. 1-0 Lennard Nieuwenhuis, 55e min. 2-0 Floyd Watson en 93e min. 3-0 Jorrit Giesbers
Gele kaarten:  Geen
Rode kaarten:  Geen
Afwezig bij Grol: Wouter Scharenborg en Robin Schuurmans

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Simon Dibbets (76e min. Bas Stortelers), Jorrit Splitthoff, Dennis Pasman en Wouter Pillen
Midden: Christian Pillen, Tom Kaak en Lennard Walterbos (76e min. Kevin Stöteler)
Voor: Erwin van de Wolfshaar (70e min. Björn Koldewey), Sander Nijhoff en Michel Kamphuis
Bijzonderheden:
Kevin Stöteler zorgde na een maandenlange afwezigheid voor een invalbeurt. Overigens viel hij tegelijkertijd in met zijn bijna naamgenoot Bas Stortelers.

In een aantrekkelijke en vooral open partij voetbal heeft de hoofdmacht van Grol in de tweede klasse I van de KNVB op het sportpark ‘De Wychert’ van AWC in Wijchen onder leiding van de uitstekend leidende arbiter Kroesen uit Nijmegen een 3-0 nederlaag geleden tegen de koploper en toekomstig kampioen AWC.

De nederlaag van de Grollenaren kan men toeschrijven aan een tweetal essentiële zaken: Grol begon veel te slap aan de wedstrijd, waardoor men in de derde minuut reeds tegen een 1-0 achterstand aankeek en daar waar AWC bijzonder effectief was in het benutten van de kansen, wist de Grolequipe de mooiste scoringsmogelijkheden om zeep te helpen.

Het team van trainer/coach Henry Golstein kon redelijk volledig aan de aftrap verschijnen. Dit ondanks het gegeven dat er in de defensie nog steeds geïmproviseerd moet worden om een enigszins stabiele, anders gezegd: in balans zijnde laatste linie te laten aantreden.

Zo is het bijvoorbeeld jammer dat een speler als Jorrit Splitthoff, die als vleugelverdediger beter uit de verf komt, noodgedwongen in het centrum van de verdediging moet spelen. Hier had in feite een speler als Wouter Scharenborg moeten staan, ware het niet dat deze speler het nodige wedstrijdritme ontbeert vanwege een zes weken durende vakantie.

Na de snelle openingsgoal van AWC had Grol in de 8e minuut de stand al op gelijke hoogte kunnen brengen. Aanvoerder Tom Kaak liet een niet te missen kans echter onbenut. Dit voorbeeld werd helaas gevolgd door Erwin van de Wolfshaar, die in de 21e minuut geheel vrijstaand voor de keeper van AWC een doorkopbal van Tom Kaak geen succesvol vervolg kon geven en Sander Nijhoff, die in de 27e minuut zich weliswaar goed vrij speelde, maar zijn ziedende schot gepareerd zag door de goalie van AWC.

Ook de tweede helft bood het publiek een wedstrijdbeeld met twee technische op de aanval spelende ploegen. Maar ook in het tweede bedrijf maakte AWC effectief gebruik van de nodige onoplettendheid in de defensie van Grol. Het was ditmaal AWC-speler Floyd Watson, die geheel vrijstaand de bal achter doelman Dennis Dibbets kon koppen.

Nadat Sander Nijhoff er in de 69e minuut niet in slaagde om een fraaie voorzet van Michel Kamphuis in een doelpunt om te zetten, probeerde oefenmeester Golstein het roer om te gooien met enkele wissels. Het spel werd er niet onaantrekkelijker door, maar de zo gewenste doelpunten bleven uit. En dit tot teleurstelling van de aanwezige Grolsupporters.

Ver in de blessuretijd werd het zelfs nog 3-0 door een doelpunt van Jorrit Giesbers.

Zondag 18 april a.s. speelt Grol 1 in Ulft tegen SDOUC 1. Het betreft hier een inhaalwedstrijd en tevens de laatste wedstrijd in de race om de tweede periodetitel. Indien Grol deze kraker weet te winnen, is men verzekerd van de tweede periodetitel en dus van deelname aan de nacompetitie. Wanneer SDOUC wint, gaat deze titel naar de Ulftenaren.

Reden temeer om zondag a.s. massaal af te reizen naar Ulft om Grol 1 aan te moedigen!

Uitslagen afgelopen zondag:
Pax - SDOUC 0-1
Silvolde - DIO ‘30 2-3
Longa ’30 - Hatert 3-2
SC Bemmel - Beuningse Boys 0-3
Erica ’76 - Quick 1888   1-0
AWC - Grol     3-0

Stand na afgelopen zondag:
1. AWC    18  wedstrijden 42 punten (45-17)
2. SDOUC  18 wedstrijden 36 punten (33-26)
3. Longa ’30  18 wedstrijden 34 punten (44-33)
4. DIO ‘30   18 wedstrijden 31 punten (40-29)