Een brief voor alle leden!

25-03-2010

Aan alle leden van de sportvereniging Grol

Datum: 25 maart 2010

Onderwerp: Nieuwbouw loods en kleedkamervoorzieningen

Beste leden,

Namens de besturen van de sportvereniging Grol en de Stichting Exploitatie Accommodatie S.V. Grol wil ik u via dit schrijven gaarne informeren over de nieuwbouw van een loods annex werkplaats, alsmede over de kleedkamervoorzieningen op het sportpark ‘Den Elshof’.

De nieuwbouw, voor onze vereniging in het algemeen en voor onze vele vrijwilligers in het bijzonder een bitter noodzakelijke voorziening, maakt nog onderdeel uit van het kunstgrasproject 2008. Dit project is deels gesubsidieerd door de gemeente Oost Gelre.

Ten behoeve van de realisering van een loods annex werkplaats ligt er voor ons op de gemeentelijke subsidieplank nog altijd een bedrag gereed van € 25.000,00.

Omdat het zoals gezegd een noodzakelijke voorziening betreft, het nog openstaande subsidiebedrag alleen hiervoor mag worden aangewend en wij het derhalve met beide handen willen aannemen en omdat wij met de aannemers een redelijke deal hebben kunnen maken, is door beide besturen unaniem besloten voor deze uitbreiding op het sportpark ‘Den Elshof’.

Plannen en tekeningen zijn gereed en de benodigde vergunningen zijn afgegeven. Het ziet er derhalve naar uit dat er over circa een maand met de bouw een begin kan worden gemaakt.

De ruimte, waarin nu nog de werkplaats e.d. is gehuisvest, komt daardoor straks vrij om alle wedstrijd- en trainingsballen en andere zaken geordend op te bergen.

Een andere belangrijke zaak, waarover ik u wil informeren, zijn de kleedkamervoorzieningen op het sportpark ‘Den Elshof’. Als besturen denken wij dat het noodzakelijk is dat wij hierin zo spoedig mogelijk gaan investeren. Wij richten ons daarbij op renovatie en uitbouw van de kleedkamers 1 en 2 onder de tribune, renovatie van de kleedkamers 4 tot en met 9 en uitbreiding van het laatst gerealiseerde kleedkamerblok met twee nieuwe kleedkamers.

Om dit omvangrijke project te kunnen financieren, denken wij de volgende wegen te moeten bewandelen: subsidieaanvraag gemeente Oost Gelre (is reeds ingediend), aanboren van andere (provinciale) subsidies en fondsen, benaderen van sponsoren, organisatie actie uitbreiding ondersteunende leden (donateurs), eventueel uitzetten van obligaties, organisatie andere geldinzamelingsacties, veel vrijwilligerswerk en andere activiteiten.

Vertrouwende u vooralsnog voldoende te hebben geïnformeerd.

Wij zullen u over de vorderingen op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Th.G.M. (Theo) Huijskes, voorzitter.