Kostbaar puntenverlies in een te hard duel.

22-03-2010

Speelronde: 17
Scheidsrechter: de heer: C.I.S. Basciano uit Bergharen.
Eindstand: 3-3
Ruststand: 1-2
Scoreverloop: 6emin. 0-1, Sander Nijhoff, 21e min. 0-2, Tom Kaak, 40e min.1-2, Ali Elarslan, 77e min. 2-2, Umran Bozbiyik, 80e min. 2-3, Tom Kaak, 85e min. 3-3, Evert Palm.
Gele kaarten: Hans van Valburg, Evert Palm, Bas Reussink, (Erica’76) Simon Dibbets, Sander Nijhoff, Wouter Pillen, (Grol).
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler, Robin Schuurmans, Bjorn Koldeweij blessures.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Simon Dibbets en Dennis Pasman,
Midden: Tom Kaak Lennard Walterbos (42e min. Jean Paul Papen), Christiaan Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (69e min.Juliën Harbers), Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Voorafgaande aan de wedstrijd een minuut stilte, i.v.m. het op 66 jarige leeftijd overlijden van Erica’76 clubman Andre Rutten.

Na het gebruikelijke aftasten en de daarbij horende plaagstootjes voor beide doelen, kwam Grol vrij vroeg in de wedstrijd al op voorsprong. Twee minuten voor de openingsscore had de Grolequipe al een riante mogelijkheid door mistasten in de verdediging van de gastheren. Maar in de 6e min. was het dan wel raak. Uit een hoekschop genomen door Lennard Walterbos kopte Sander Nijhoff op doel. Keeper Timo Verijzer dacht de bal nog voor de lijn te keren, echter de op de achterlijn staande scheidsrechter Basciano wees gedecideerd naar de middenstip, 0-1.

Het eerste half uur was een fase waarin Grol domineerde en door goed en verzorgd aanvalsspel de thuisploeg haar wil op kon leggen. Niettemin wist ook in deze fase de snelle Umran Bozbiyik enkele keren gevaarlijk door te breken, zonder dat het voor hem en zijn team het beoogde resultaat opleverde. Nadat Dennis Pasman zijn ploegmaat en goalie Dennis Dibbets, die in zijn enthousiaste uitverdedigen te ver uit zijn doel was, op de lijn te hulp was geschoten, was de volgende treffer in aantocht. Wederom vanuit een hoekschop kopte Sander Nijhoff op doel. De keeper reageerde adequaat door de bal weg te stompen, maar nu op het hoofd van Tom Kaak die al koppende de 0-2 aantekende.

De thuisploeg raakte wellicht door deze achterstand lichtelijk geïrriteerd en gooide vanaf dat moment er stevig de beuk erin. Pittige overtredingen volgden elkaar met de regelmaat van de klok op, waardoor het overwicht van Grol in het laatste kwartier voor rust ontregeld werd. Hetgeen vijf minuten voor de thee resulteerde in de aansluittreffer. In een ondertal situatie, Lennard Walterbos moest na een verstappende beweging met een gekwetste enkel de wedstrijd beëindigen, schoot Ali Elarslan ongehinderd de 1-2 binnen.

De thee moet van een pittige kwaliteit zijn geweest, gelet op de fysieke en dikwijls te harde charges die de gastheren in hun acties na de hervatting ten berde brachten. Grol had daar onvoldoende antwoord op, speelde aanvankelijk ook te afwachtend. Slecht inspelen van de bal en terug verdedigen was het parool. Het kon dan ook haast niet uit blijven of de thuisploeg, furieus aangemoedigd door de eigen bank, knokte zich naar de gelijkmaker. Voor dat deze echter viel had Erwin van de Wolfshaar met een prachtige omhaal roet in het eten kunnen gooien. Uit zijn goede actie zeilde de bal net over de lat. In de 77e min. ging Wouter Pillen in de fout door zijn tegenstander binnen de zestien vast te houden. Umran Bozbiyik velde vanaf de stip het vonnis, 2-2.

Nauwelijks twee minuten later werd Sander Nijhoff eveneens binnen de beruchte lijnen onreglementair gestuit, nu was het Tom Kaak die vanaf de stip dit buitenkansje benutte, 2-3. Maar daarmee was het nog niet gelopen, ook de meegereisde Grol aanhang was er nog niet gerust op. Vijf minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd schoot Evert Palm alsnog in een mêlee van spelers de gelijkmaker binnen, 3-3.

Wrang en zuur dat juist deze speler die met geel op zak en door overige aanslagen eigenlijk niet meer binnen de lijnen had mogen staan, Grol de overwinning afsnoepte. Geen tijd echter om de wonden te likken, want a.s. zondag wacht de thuiswedstrijd tegen Silvolde. Hadden we daar ook niet iets tegen recht te zetten?

Uitslagen afgelopen zondag:
Longa’30 – Bemmel SC 3-2
Pax – Beuningse Boys 0-1
AWC – Hatert 2-1
Silvolde – SDOUC 1-0
Erica’76 – Grol 3-3
DIO’30 – Quick 1888 1-3

Programma zondag 28 maart a.s.:
Quick 1888 – Bemmel SC
Beuningse Boys – Longa’30
Hatert - Pax
SDOUC – AWC