Supportersclub naar wedstrijd Vitesse

19-03-2010

Afgelopen zondag is de Supportersclub van de s.v. Grol met de jeugdleden naar de eredivisie wedstrijd Vitesse – Heerenveen geweest. Met 80 personen zijn we richting Arnhem vertrokken om daar te gaan genieten van een leuk potje voetbal.

Iedereen moest om 12:30 uur verzamelen op ons sportpark Den Elshof, hier werden de toegangskaarten uitgereikt en werd iedereen verdeeld over de auto’s met begeleiders.
Na een kleine reis van 45 minuten kwamen we aan bij stadion Gelredome, enkele jongens waren nog nooit in zo’n groot stadion geweest dus dit was voor hen een mooie ervaring.

Half 3 was de aftrap van de wedstrijd, Vitesse en Heerenveen wilden alle twee wel voetballen maar echt goed was het niet. Er waren wel wat kansjes over en weer maar goals waren er niet in de eerste helft, de spelers gingen dan onder een fluitconcert naar de kleedkamer.

In de rust liet iedereen de patat goed smaken, dit was in tegenstelling van het voetbal wel goed. Na de rust was Vitesse iets beter maar veel kansen waren er niet voor Vitesse. 10 Minuten voor het eind van de wedstrijd werden we toch beloond met een doelpunt voor Heerenveen, een mooi doelpunt van Roy Beerens van rand 16 meter gebied. Iedereen van de supportersclub vierde het doelpunt alsof ze zelf gescoord hadden.

Heerenveen hield de 0-1 vast tot het eind van de wedstrijd en ging met 3 punten in de tas weer naar Friesland. Na deze wedstrijd gingen wij met een voldaan gevoel weer naar Groenlo.