GROL ploetert en zwoegt op zware klei

15-03-2010

Speelronde: 12
Scheidsrechter: de heer: J.W.M. van Bronkhorst uit Niftrik.
Eindstand: 0-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 21e min. 0-1, Erwin van de Wolfshaar,
78e min. 0-2, Wouter Pillen.
Gele kaarten: Simon Dibbets, Grol.
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler, Robin Schuurmans, Bart Porskamp, blessures. Wouter Scharenborg, afwezig.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen, Simon Dibbets, Dennis Pasman,
Midden: Lennard Walterbos, Christiaan Pillen (63e min.Juliën Harbers), Michel Kamphuis Voor: Tom Kaak (85e min. Bas Stortelers), Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (79e min. Jean Paul Papen),
Pupillen van de week: n.v.t.
Sponsor wedstrijdbal: n.v.t.

Bijzonderheden: Inhaalduel op het oude sportpark “de Hutgraaf” dat aanvankelijk op 6 december 2009 en later 13 februari 2010 gepland stond.

Op de zware grasmat van sportpark “de Hutgraaf”, gelegen op onvervalste Betuwse klei, heeft Grol een drietal kostbare punten aan haar totaal kunnen toevoegen. Punten die niet werden behaald met fraai voetbal, daaraan was het speelveld dat aan haar laatste fase bezig is, vooral debet. Nog een duel tegen Longa’30 speelt de thuisclub op dit knollenveld, voordat het definitief omgeploegd wordt, om tijdens het aanstaande paasweekend het totaal nieuwe sportcomplex in gebruik te nemen.

Beuningse Boys – Grol was een duel van strijd en fysieke inzet, vooral van de thuisclub die dit element niet schuwde, en soms hachelijke momenten voor beide doelen kende. Voorin bij de thuisclub liepen toch een paar spelers die dikwijls nadrukkelijk aanwezig waren, maar in hun afwerking op het doel van Dennis Dibbets faalden of een keeper in vorm op hun weg vonden. Het aanvalsspel van Grol echter kwam aanvankelijk onvoldoende uit de verf, mede omdat de spitsen vanuit het middenveld onvoldoende bediend werden. Daar werd ook de strijd gestreden op de al genoemde loodzware hobbelige ondergrond. Niettemin deden zich ook voor Grol enkele mogelijkheden voor, maar ontbrak het aan durf en overtuiging om deze te benutten.

In de 21e minuut ontsnapte Erwin van de Wolfshaar, op het juiste moment gelanceerd, aan zijn verdediger. Met een fraaie lob lepelde hij de bal over keeper Maarten Vintgens. De aanstormende verdediger Tim van Bon trachtte in een uiterste poging de bal nog voor de lijn te redden, maar de scheidsrechter wees resoluut naar de middenstip, 0-1.

In het vervolg van de eerste helft, na de openingsscore, had Grol een aantal uitstekende mogelijkheden om de score in haar voordeel verder uit te bouwen, hetgeen echter niet gebeurde. Deels door pech, deels door prima keeperswerk van Maarten Vintgens. Vlak voor de thee ging Tom Kaak niet voor eigen succes. Hij bood, ondanks dat hijzelf in goede positie stond, de kans aan Lennard, maar diens inzet was te slap om deze goalie te verontrusten. Twee minuten na de thee nam Daan Joosen het Groldoel onder vuur, echter zijn diagonale schot ging buiten bereik van Dennis net over kruising naast.

De gastheren knokten en ploeterden voor hun eigen eventuele succes, dat gelet op de mogelijkheden aanwezig was. Grol vroeg in deze fase, ruim een kwartier in de tweede helft om moeilijkheden, kreeg onvoldoende grip op het gebeuren. Toch wist men de score tijdig in haar voordeel op te vijzelen.

In de 78e min. mocht Wouter Pillen een vrije trap nemen, die hij onberispelijk door de muur tussen de palen schoot, 0-2. Hier had zelfs de excellerende doelman van de thuisclub geen antwoord op. In de slotfase redde hij nog op magistrale wijze in een reflex een inzet van Jean Paul Papen. Ondanks alle pogingen en mogelijkheden voor de gastheren ten spijt, Grol deed wat het doen moest. Het bleef strijdend overeind en nam drie dure, kostbare punten mee naar de Gelderse Achterhoek.

a.s Zondag wederom een uitwedstrijd voor de SV Grol, ditmaal tegen Erica’76 in Dieren.

Uitslagen afgelopen zondag:
DIO’30 – SDUOC 0-0
Quick 1888 – AWC 3-3
Pax – Silvolde 2-1
Beuningse Boys – Grol 0-2

Stand na afgelopen zondag:
1. AWC 14 wedstrijden - 33 punten (36-14)
2. SDOUC 15 wedstrijden - 30 punten (30-24)
3. Longa’30 15 wedstrijden - 27 punten (36-27)
4. Quick 1888 15 wedstrijden - 25 punten (31-16)
5. DIO’30 15 wedstrijden - 25 punten (31-24)
6. Silvolde 14 wedstrijden - 24 punten (35-18)
7. Grol 15 wedstrijden - 24 punten (24-24)
8. Bemmel SC 14 wedstrijden - 20 punten (30-34)
9. Pax 15 wedstrijden - 15 punten (20-26)
10. Beuningse Boys 14 wedstrijden - 11 punten (18-23)
11. Erica’76 15 wedstrijden - 11 punten (17-27)
12. Hatert 15 wedstrijden - 1 punt  (6-60)

Programma zondag 21 maart a.s.:
Longa’30 – Bemmel SC
Pax – Beuningse Boys
AWC – Hatert
Silvolde – SDOUC
Erica’76 – Grol
DIO’30 – Quick 1888

N.B. In het vorige week verstrekte overzicht van de nog te spelen wedstrijden voor Grol zijn abusievelijk vermeld op 18 april a.s de wedstrijden AWC-Grol en SDOUC-Grol. Dit moeten zijn; 11 april AWC - Grol en 18 april SDOUC - Grol.