Serdar Gozubuyuk verzorgt informatiebijeenkomst

30-03-2010

Hèt grootste scheidsrechterstalent in Nederland Serdar Gozubuyuk fluit al vanaf zijn 17e jaar op het Internationale Marveldtoernooi. Ook dit jaar is hij weer present. Hij is regelmatig op TV te zien als scheidsrechter in de Jupiler League en als 4e official bij Eredivisiewedstrijden. Onlangs had hij zijn internationale primeur om als 4e official te mogen fungeren bij de vriendschappelijke wedstrijd Nederland – Verenigde Staten in de Amsterdam Arena. Serdar gaat dus als een speer.

Serdar Gözübüyük heeft een belangrijke drijfveer. "Ik wil een voorbeeld vormen voor jongeren uit andere culturen. Zij komen vaak slecht in het nieuws en daar moet verandering in komen. Ik hoop dat ik ze aan kan sporen om net als ik scheidsrechter te worden.”

Serdar wil heel graag uiting geven aan deze drijfveer en is dan ook bereid gevonden om een informatiebijeenkomst bij de s.v. Grol te houden. De doelstelling van zijn presentatie is om mensen binnen de s.v. Grol, zowel senioren als junioren maar ook ouders van onze jeugdspelers te enthousiasmeren om af en toe een wedstrijd(je) te gaan fluiten bij de club. Bij veel verenigingen is een groot tekort aan scheidsrechters, zo ook bij de s.v. Grol. Na deze bijeenkomst hopen wij een grote(re) groep mensen te hebben op wie wij als vereniging een beroep kunnen doen voor het fluiten van een wedstrijd op de zaterdag of zondag.

'Respect & Fair' is het motto van deze avond. Door middel van prachtige, nationale en internationale voetbalbeelden wordt de aanwezigen een beetje spelregelkennis bijgebracht Daarnaast komt aan bod: Is dit buitenspel? Wederom door middel van representatieve beelden zal tekst en uitleg worden gegeven aan alle aanwezigen hoe het nou eigenlijk precies zit met buitenspel. De reden waarom vooral buitenspel behandeld wordt, heeft o.a. te maken met de moeilijkheidsgraad van deze regel. Er zijn spelers (wisselspelers), leiders of ouders die wedstrijden moeten vlaggen (assisteren), maar nog nooit een vlag hebben vastgehouden. Hoe werkt dat in het praktijk? Ook zullen er speciale PIEP-vlaggen, die gebruikt worden in het Betaald Voetbal aan bod komen en getoond worden.
Er zullen beelden worden behandeld die speciaal zijn geselecteerd uit het Betaald Voetbal nationaal, maar ook internationaal, waarvan overtredingen vaak ook in het amateurvoetbal terug komen. D.m.v. deze beelden wordt een uitleg gegeven hoe je daar als scheidsrechter mee om moet gaan. En ook hoe je als speler daar slimmer in kan handelen.

Daarnaast vertelt Serdar kort hoe hij als scheidsrechter is begonnen en hoe het er nu aan toe gaat. Als één van de jongste scheidsrechters in het Betaald Voetbal probeert hij zo zijn verhaal te doen over dat er achter een scheidsrechter ook een mens zit, i.p.v. alleen DE SCHEIDSRECHTER. Zijn Turkse afkomst zal ook zeker aan bod komen, wat voor- en nadelen met zich meebrengt. Natuurlijk zal hij vertellen over zijn ervaringen in het Betaald Voetbal en zullen de HEAD-SETS getoond worden. Hoe te communiceren, welke factoren spelen een rol etc. Als afsluiting worden al die voetballers getoond die het altijd beter weten (meestal tijdens een wedstrijd ) en wat clips met BLOOPERS.

Deze bijeenkomst is voor iedereen vanaf 12 jaar. Kortom, ben je geïnteresseerd in wat Serdar Gozubuyuk en zijn collega te vertellen hebben over het scheidsrechtersvak in het algemeen en over het buitenspel in het bijzonder dan ben je op donderdag 8 april a.s. van harte welkom. Aanvang 19.30 uur.

Wij hopen op een grote opkomst. Om te weten hoeveel mensen wij die avond kunnen verwachten, verzoeken wij iedereen om zich even aan te melden via info@svgrol.nl. Aanmelden kan tot 1 april a.s.

Zie interview met Serdar op de volgende link: