Dramatisch duel kent bizarre ontknoping

08-03-2010

Dramatisch duel kent bizarre ontknoping

Speelronde: 16
Scheidsrechter:  Dhr. W. Roosenburg uit Enschede.
Eindstand: 1-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 10e min. 0-1, Bob Stevens, 66e min. 1-1, Michel Kamphuis, 90+2 min. 1-2, Dennis Krijgsman.
Gele kaarten: Bob Stevens, Dennis Krijgsman, Mitch van Dalfsen (DIO’30)
Rode kaarten:  n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler, Robin Schuurmans, Bjorn Koldeweij (blessures), outer Scharenborg (afwezig).
Pupillen van de week: Pepijn Analbers en Jesper Bennink, beide uit Grol F4
Sponsor wedstrijdbal: Boekhandel Wiegerink te Groenlo
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Pillen (45e min. Juliën Harbers), Dennis Pasman, Simon Dibbets
Midden: Christiaan Pillen, Luc te Veluwe, Lennard Walterbos,
Voor: Michel Kamphuis, Erwin van de Wolfshaar, Jean Paul Papen( 56e min. Sander Nijhoff) (76e min.TomKaak)

Bijzonderheden: De opbrengst van de loterij voorafgaande aan de wedstrijd ten bate van de stichting Alpe d’Huzes, ten goede van onderzoek naar kanker.

Grol speelde na de aantrekkelijke en boeiende wedstrijd tegen Quick 1888, wederom een thuiswedstrijd. Ditmaal tegen het Drutense DIO’30, dat op de ranglijst op gelijke hoogte bivakkeert. Al in de eerste minuut had Christiaan Pillen de score kunnen openen, ware het niet dat hij net een fractie te laat kwam om een strakke voorzet van Michel Kamphuis binnen te tikken. Grol hield aanvankelijk het initiatief, dat overigens maar van korte duur bleek. Al na tien minuten keek het tegen een achterstand aan, toen Bob Stevens de bal  uit een hoekschop beheerst en ongehinderd in de bovenhoek kon koppen. De in overtal aanwezige verdedigers ten spijt, hij strafte de onoplettendheid genadeloos met een kopbal af, 0-1. Grol leek na deze treffer de richting totaal kwijt. Het grossierde in slechte passes en allerbelabberdst spel. Het team had totaal geen grip meer op het spel, dat in een te laag tempo werd uitgevoerd en matige aansluiting had tussen de linies. De gasten echter wisten in de organisatie en opbouw gebruik te maken van de riante vrijheden die hun dikwijls geboden werd. Wonder boven wonder werd de rust met een 0-1 achterstand gehaald op een koud sportpark Den Elshof. Warm werd het thuispubliek in elk geval niet van het vertoonde spel, of het moest zijn van de opwindende momenten voor het doel van Dennis Dibbets. De laatste wist de schade beperkt te houden, al had een ruimere score voor de gasten zeker tot de mogelijkheden behoord.

Na de warme thee vervolgden de gasten met het creëren van kansen, in een fase met hachelijke scènes voor het Groldoel. Grol had daar door het onevenwichtige acteren weinig verweer op, wat resulteerde in weinig of geen gevaar voor het DIO’30 doel. In de 66e minuut kon het thuispubliek uiteindelijk toch opveren om de gelijkmaker van Michel Kamphuis toe te juichen, 1-1. Met een daverend afstandschot in de kruising maakte de aanvaller gelijk. Enkele minuten later had hij wederom succesvol kunnen zijn, maar nu liet hij zich te gemakkelijk weg zetten nadat hij met een bal in de diepte gelanceerd werd. Beide ploegen roken echter dat er mogelijk meer in kon zitten en zetten over en weer de druk op de ketel. Het was echter een ongelukkige beslissing van de matig acterende scheidsrechter Roosenburg die de ontknoping inleidde. Vol onbegrip binnen de lijnen gaf hij de gastheren in de blessuretijd een vrije trap, waaruit Dennis Krijgsman wist te scoren, 1-2. Gelet op de verhouding tijdens de wedstrijd verdienden de Betuwenaren wellicht de punten, maar de arbiter drukte door zijn optreden een te zware stempel op de wedstrijd, dat een bittere nasmaak tot gevolg had.

Na afloop mochten een trotse en blije Jasper Loeffen van DIO’30 en Patrick Pos van SV Grol, initiatiefnemers van het doel van de verloting, een fantastisch eindresultaat bekend maken. Ten overstaan van een aandachtig publiek in het Sportcafè van Den Elshof werd John Lichtenberg namens de Stichting Alpe d’Huzes een meer dan acceptabel bedrag van
€ 850,- overhandigd.

Op dat moment verdrong een daverend applaus de waardige stilte. What’s in a Game, was de ware en warme overheersende gedachte.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.30 uur een uit-en inhaalwedstrijd tegen Beuningse Boys in Beuningen.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 – Longa’30 0-1
Bemmel SC – Pax  3-1
Beuningse Boys – AWC 0-2
Hatert – Silvolde  0-7
SDOUC – Erica’76  2-0
Grol – DIO’30   1-2

Programma zondag 14 maart a.s. (inhaalwedstrijden):
DIO’30 – SDUOC
Quick 1888 – AWC
Pax – Silvolde
Beuningse Boys – Grol

Stand na afgelopen zondag:
1   AWC  13 wedstrijden 32 punten (33-11)
2   SDOUC  14 wedstrijden 29 punten (30-24)
3   Longa’30  15 wedstrijden 27 punten (36-27)
4   Silvolde  13 wedstrijden 24 punten (34-16)
5   Quick 1888 14 wedstrijden 24 punten (28-36)
6   DIO’30  14 wedstrijden 24 punten (31-24)
7   Grol  14 wedstrijden   21 punten (22-24)
8   Bemmel SC 14 wedstrijden   20 punten (33-34)
9   Pax  14 wedstrijden   12 punten (18-25)
10  Beuningse Boys 13 wedstrijden   11 punten (18-21)
11  Erica’76  15 wedstrijden   11 punten (17-27)
12  Hatert  15 wedstrijden   1 punten (  6-60)

Restant competitieprogramma Grol 1 seizoen 2009-2010

Omdat de KNVB District Oost heeft besloten om de competitie 2009-2010 met een week te verlengen, is het navolgende restant programma van toepassing:
zondag 14 maart 2010: Beuningse Boys – Grol
zondag 21 maart 2010 Erica’76 – Grol
zondag 28 maart 2010 Grol – Silvolde
Paaszaterdag en Paasmaandag 3 en 5 april 2010: vrij en eventueel inhaal
zondag 18 april 2010  AWC – Grol
zondag 18 april 2010   SDOUC – Grol
zondag 25 april 2010   Grol – Pax
zondag   2 mei  2010   Longa’30 – Grol
zondag   9 mei  2010   Grol – Bemmel SC

Het schema voor de nog openstaande wedstrijden, opgenomen in de presentatiegids van de SV Grol, is daarom niet meer van toepassing.