Grol E8- Vosseveld E2

07-03-2010

Op zaterdagmorgen 6 maart,  onder winterse omstandigheden, staat Grol E8 om 8.30 uur gereed om de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie te spelen tegen Vosseveld E2.

Het gemengde team van de E8 bestaat uit de volgende spelers: Jesse, Chiel, Anne, Bente, Kaylee, Twan, Kevin, Djordy en Esmee. Omdat Esmee en Djordy door omstandigheden niet mee kunnen doen hebben we vandaag Kay en Mick als reservespelers ingehuurd.

Omdat het nog vroeg is en het zeer, zeer  koud is en er een flinke wind staat besluiten we na overleg met Vosseveld, acht tegen acht te spelen op het nog ietwat bevroren kunstgrasveld. Uitgerust met een in Grolkleding gestoken maskotte en met handschoenen aan tegen de kou beginnen we aan de

wedstrijd.

Grol heeft bij aanvang van de wedstrijd de eerste aftrap en de wind in de rug. De wedstrijd is nog geen drie minuten oud of Twan weet uit een corner het eerste doelpunt te scoren. Even later is het Bente die met een prachtig afstandsschot de bal in het doel knalt.  Grol is de hele tijd actief voor het

doel van Vosseveld en dan weet ook Mick met een mooie schuiver het net te vinden, 3-0.

Bij de vijfde of reeds zesde corner is het Twan die met een prachtige kopbal de stand op 4-0 brengt.

Vosseveld komt niet of nauwelijks over de middellijn tijdens de eerste helft en Jesse, de keeper, heeft weinig te doen. Vosseveld heeft het moeilijk en dat uit zich even later in een forse overtreding waarbij Kay door een van de spelers getackeld wordt en met een bloedende knie het veld verlaat. Net voor rust brengt Bente de stand op 5-0 voor Grol.  Na een mooie eerste helft verlaten de Grolspelers tevreden het veld.

Bij aanvang van de tweede helft schijnt de zon al heel aardig maar  Grol speelt nu tegen de wind in.

Er is afgesproken om wat meer samen te spelen  en als een team een mooi opbouwend te spelen.De verdedigers gaan om de beurt mee naar voren en dan neemt Chiel zijn kans waar om ook maar eens een goaltje mee te pikken.  Ook  Kaylee probeert te scoren maar helaas de bal gaat naast.Kay is inmiddels terug in het veld en niets kan hem nog tegen houden, hij gaat door de verdediging helemaal alleen op de kieper af, schiet, begint al te juichen maar helaas de bal gaat op de lat ……. de bal komt terug en dan in tweede instantie schiet Kay de bal alsnog in het doel, 7-0.

Vosseveld is in de pauze flink aangesproken en met de wind in de rug komen ze toch een aantal keren gevaarlijk dicht bij het doel van Grol. Maar Chiel en Anne, de vaste verdedigers, doen hun best

om ze niet tot scoren te laten komen. Dan, ongeveer 10 minuten voor het einde scoort Vosseveld.

Grol gaat weer in de aanval en Kevin schiet loeihard op de paal, helaas hij wil er niet in.  Bente heeft

meer geluk en zij scoort voor de derde maal. Grol begint moe te worden. Vosseveld weet nog eenmaal te scoren. Kevin komt nog even helpen met verdedigen en weet een derde doelpunt te voorkomen.  Dan klinkt het eindsignaal. Eindstand 8-2 voor de Grol E8.