Loten brengen 850 euro op voor Alpe dHuez

07-03-2010

Terwijl het eerste elftal van s.v. Grol zondagmiddag 7 maart met 1-2 verloor van DIO’30 uit Druten waren er toch twee 'winnaars' op het sportpark. Voordat de wedstrijd begon hebben Grol aanhanger Patrick Pos en Jasper Loeffen (reserve keeper DIO’30) die beiden door de ziekte kanker zijn getroffen namens de supportersclub van de s.v. Grol loten verkocht voor het goede doel. Jasper en Patrick hebben tijdens hun gezamenlijke chemo-kuren in het Radboudziekenhuis besloten om geld in te gaan zamelen. De opbrengst van 850 euro is bestemd voor de Stichting Alpe d'HuZes. “Wij hebben deze dag ruim vier keer zoveel loten verkocht als gebruikelijk is tijdens andere thuiswedstrijden”, vertelt Patrick Pos.
Het bedrag werd in de sportkantine overhandigd door beide heren aan John Lichtenberg van het team Oost-Gelre voor Alpe d’HuZes. Dit team bestaat uit 18 Grollenaren.

Alpe d'HuZes is een wielerevenement waarbij de deelnemers individueel of in teamverband minimaal zes maal op één dag de Alpe d'Huez beklimmen. Dit doen zij om geld in te zamelen voor het onderzoeksfonds bij KWF Kankerbestrijding. De eerste editie werd gehouden in 2006 en zorgde voor een opbrengst van ruim 370.000 euro. In 2007 werd meer dan 1 miljoen euro bij elkaar gefietst en in 2008 werd ruim 3,6 miljoen euro opgehaald. Vorig jaar werd een recordbedrag van bijna 6 miljoen bij elkaar gefietst.

De goals van de gestreden voetbalwedstrijd Grol 1 – DIO’30 werden gescoord door: 1-0 Bob Stevens, 1-1 Michel Kamphuis en net voor het einde van de wedstrijd bracht Dennis Krijgsman 2-1 op het scorebord. Sander Nijhof die in de tweede helft werd ingezet moest de wedstrijd na een kleine 15 minuten weer verlaten. Hij liep een blessure op die in het ziekenhuis moest worden behandeld.