Aantrekkelijk duel in bar slecht weer.

01-03-2010

Speelronde: 15
Scheidsrechter: Dhr. V.L. Barrett uit Deest
Eindstand: 2-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 3e min. 0-1, Cerano Leming, 49e min. 1-1, Lennart Walterbos, 81e min. 2-1, Jean Paul Papen, 84e min. 2-2, Bart Peters.
Gele kaarten: Jorrit de Vries en Majid Himi, beide Quick 1888.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler, Bjorn Koldeweij, Sander Nijhoff, (blessures). Wouter Scharenborg (vakantie).
Pupillen van de week: Simeon Oosthuizen en Joep Lagers, beide uit Grol F5
Wedstrijdbal: Beschikbaar gesteld door wijlen Dhr. Henk Meulenbeek.

Opstelling:
Doel: Mark Reinders
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Simon Dibbets, Luc te Veluwe;
Midden: Christiaan Pillen, Jorrit Splitthof, Lennart Walterbos;
Voor: Erwin van de Wolfshaar (85e min. Tom Kaak), Jean Paul Papen (85e min. Bas Stoteler) Michel Kamphuis

Bijzonderheden: Voorafgaande aan de wedstrijd een minuut stilte in verband met het overlijden op 24 december j.l. Ere- lid van de S.V. Grol, Dhr.Henk Meulenbeek.

Eindelijk, bij het naderende afscheid van koning winter rolt de bal weer over de velden en kunnen spelers en toeschouwers de geur van het gras (doorgaans dan) weer opsnuiven.

Alle oefenpotjes ten spijt, thans gaat het weer om het serieuzere werk. De herstart van de competitie, de beslissende fase waarin de prijzen op het einde worden verdeeld. Voor gastheer Grol gelijk een tegenstander van formaat dat in eigen huis de blauw-witten een lesje gaf in effectiviteit, getuige de 4-2 nederlaag. Grol was destijds in Nijmegen nog niet op de gewenste positionele sterkte, maar toch.

De aftrap afgelopen zondag op sportpark Den Elshof, onder uitermate slechte weersomstandigheden, werd verricht door kleinzoon Tom van wijlen Henk Meulenbeek. Al vroeg in de wedstrijd kwam de ook ditmaal door diverse blessures, etc. gehavende Grolploeg op een achterstand.

Na weifelend optreden en miscommunicatie in de verdediging schoot Cerano Leming in de 3e min. de bal onhoudbaar achter keeper Reinders in het dak van het doel, 0-1. Grol had in de eerste 25 a 30 minuten onvoldoende grip op haar tegenstander, speelde ook in een te laag tempo en met te weinig beleving. De straffe wind en de gestaag vallende regen speelden hierbij voor beide partijen parten. Nadat Majid Himi en o.a. Armin Durmic rond de twintigste minuut verzuimden hun mogelijkheden voor het Groldoel te benutten, kwam de thuisploeg steeds beter in het spel met een aantal reële mogelijkheden om de score gelijk te trekken. Het meest in het oog springende tafereel speelde zich een minuut voor de pauze af bij na een schot van Michel Kamphuis op de binnenkant van de paal. De Grol supporters, ditmaal hoofdzakelijk vanwege het slecht weer op de tribune te vinden, juichten echter de vroeg. De bal rolde miraculeus van paal naar paal over de doellijn maar niet er achter.

Hun geduld werd nog even op de proef gesteld tot in de 4e minuut na de hervatting. Lennart Walterbos vond een gaatje in de verdediging, na goed voorbereidend werk en plaatste de bal met een lage schuiver langs de uitgelopen keeper Alwies Hendriks in de lange hoek,1-1. Grol behield nu het initiatief, evenals in het laatste kwartier voor de rust, hoewel Mark Reinders vijf minuten na de gelijkmaker adequaat moest handelen op in afstandschot van Oktay Ozturk. De laatste zag zijn schot door de ver voor zijn doel staande Grolgoalie net over de lat getikt worden. Over en weer golfde het spel met een licht voordeel voor de thuisclub.

De Quick defensie, met aan het hoofd routinier Arjan Ebbinge hield in alle situaties stand maar moest in de 81ste minuut toch haar hoofd buigen voor de vrij op doel afgaande Jean Paul Papen. Koel en beheerst schoot mikte deze de bal in de korte hoek, 2-1. Van lange duur was de vreugde voor Grol echter niet, slechts twee minuten later was de stand alweer in evenwicht. Ook ditmaal was een afwachtende houding van de Groldefensie hier debet aan. Bij een hoekschop mocht een vrijstaande Bas Peters ongehinderd binnenkoppen, 2-2. Enkele schermutselingen voor beide doelen deden zich nog wel voor, maar de uiteindelijke eindstand van een aantrekkelijke wedstrijd stond reeds op het scorebord aangegeven.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.30 uur een thuiswedstrijd tegen DIO’30.

Uitslagen afgelopen zondag:
Pax – Longa’30 1-2
AWC – Bemmel SC afg.
Silvolde – Beuningse Boys afg.
Erica’76 – Hatert 2-2
DIO’30 – SDOUC afg.
Grol – Quick 1888 2-2

Programma zondag 7 maart a.s.:
Quick 1888 – Longa’30
Bemmel SC – Pax
Beuningse Boys – AWC
Hatert – Silvolde
SDOUC – Erica’76
Grol – DIO’30

Stand na afgelopen zondag:
1. AWC 12 wedstrijden 29 punten (31-11)