Rene van der Gijp op sponsoravond van s.v. Grol

23-02-2010

Niemand minder dan de momenteel in Nederland mateloos populaire René van der Gijp is dit jaar te gast op de sponsoravond van de sportvereniging Grol.

Entertainer, analist en gastspreker René van der Gijp.

Het bestuur van de Groenlose voetbalvereniging organiseert op donderdag 27 mei a.s. de sponsoravond voor het derde achtereenvolgende jaar in samenwerking met het bestuur van de Stichting Internationaal Marveldtoernooi. Ook deze keer vindt de sponsoravond weer plaats op de vooravond van het prestigieuze internationale jeugdvoetbaltoernooi, dat dit jaar de 21e editie beleeft.

Het Marveldtoernooi, waarvoor binnenkort het deelnemersveld bekend zal worden gemaakt, wordt gehouden in het weekend van vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 mei 2010. Zijn de twaalf deelnemende ploegen uit binnen- en buitenland nog niet bekend, vast staat wel dat de finale van dit jaarlijkse voetbalfeest andermaal plaatsvindt op de zondagmiddag en ook dit jaar onder leiding van Nederlands topscheidsrechter Roelof Luinge.

De avond vond in 2008 voor de eerste maal plaats en toen was de bekende sportjournalist en analist Johan Derksen te gast. Vorig jaar traden Joop Munsterman en Jan van Halst, respectievelijk voorzitter en commercieel manager van FC Twente, op als gastsprekers.

De bijna 49-jarige oud-profvoetballer Van der Gijp is op dit moment erg populair vanwege zijn deelname aan het tv-programma Voetbal International. Een programma, waarvoor zoals bekend ook Wilfred Genee, Johan Derksen en Hans Kraay jr. een grote inbreng hebben.

Als voetballer maakte René van der Gijp vooral furore als rechtsbuiten. Hij debuteerde reeds op 17-jarige leeftijd in de hoofdmacht van Sparta en beleefde na een buitenlands avontuur zijn hoogtepunten bij PSV in Eindhoven. Hij speelde vijftien interlands in Oranje en scoorde daarin tweemaal. De spreekbeurten van Van der Gijp staan bol van de humor, mede veroorzaakt door de vele spraakmalende anekdotes die hij met zijn publiek deelt.