Grol 2 kampioen na 6-1 zege op Schalkhaar 2

29-05-2022

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

Grol 2 mag zich kampioen noemen van de reserve eerste klasse van de KNVB. De begeerde titel werd op zondag 29 mei jl. bewerkstelligd met een formidabele 6-1 overwinning op Schalkhaar 2. Dit geweldige resultaat werd ook nog eens neergezet op het eigen sportpark Den Elshof in Groenlo. De kampioensvlag kon mede op de thuisbasis aan de Oude Winterswijkseweg, en dat voor eigen publiek, worden gehesen omdat naaste concurrent De Tukkers 2 uit Albergen een 5-0 nederlaag incasseerde in de uitwedstrijd tegen Voorwaarts 2 uit Twello. Het gevolg van het verdiende kampioenschap is dat Grol 2, en dat onder leiding van trainer/coach Bjorn Koldeweij, in het seizoen 2022-2023 mag uitkomen in de reserve hoofdklasse van de KNVB. Een sportief hoogtepunt voor de Groenlose voetbalclub.

De wedstrijd kende slechts even een spannende periode. Dat was op het moment dat Schalkhaar 2 bij een 2-0 achterstand, dankzij doelpunten van Mart Zieverink en een benutte strafschop van aanvoerder Michel Kamphuis, wist tegen te scoren. Maar in de tweede helft was het Thomas Porkamp, die voor een min of meer comfortabele 3-1 voorsprong zorgde. Maar het mooiste doelpunt van de wedstrijd en zo goed als zeker van het gehele seizoen moest nog komen. Een en ander werd werkelijkheid op het moment dat Tygo ten Bulte via de rechter kant een beauty van een voorzet wist te lanceren. De hoge kwaliteit van die assist wist spits Mart Zieverink tot in de perfectie in te schatten door op zijn Van Bastens de bal in één keer snoeihard en diagonaal in de rechterbovenhoek te jagen: 4-1. Dat vervolgens Charafeddinne Eljaroudi nog de 5-1 voor zijn rekening nam en invaller Luc ten Broeke in de blessuretijd van de wedstrijd via een toegekende strafschop voor de eindstand van 6-1 mocht zorgen, deed er weinig meer toe. Grol 2 was kampioen en dat mocht gevierd worden.

Na het eindsignaal was het Rudi Porskamp, die als lid van het bestuur senioren, zoals hij het zelf verwoordde, de totale selectie met begeleiding de felicitaties namens de club aanbood. Op dat moment vloeide het bier reeds rijkelijk en dat is ook dik verdiend. Een fraaie clubprestatie, waarvoor naast de spelers ook het begeleidingsteam voor een groot deel verantwoordelijk is. Een team bestaande uit Bjorn Koldeweij (trainer/coach), Tonnie Tjoonk (assistent-trainer), Tijmen Lageschaar (verzorger/assistent-scheidsrechter) en Erik Porskamp (teammanager). Iedereen van harte proficiat en geniet van dit mooie succes!