Verloop eerste ronde AH-competitie

26-05-2022

Op maandagavond 23 mei 2022 is de AH-competitie weer van start gegaan. Het seizoen zit voor de meeste blauw-wit-roden er op en werd het tijd om een tijdelijk transfer te maken naar de Nederlandse en Europese top.

Nederlandse Competitie

De Tukkers gingen op bezoek bij regerend landskampioen Ajax dat een moeizaam einde heeft gekend in de Eredivisie tegen een steeds fitter ogende FC Twente. In een doelpuntenfestijn van jewelste gingen De Tukkers met de 3 punten op zak naar Enschede. Kunnen ze deze lijn doortrekken tegen Conference League finalist Feyenoord? We gaan het zien 30 mei!

Feyenoord ging op bezoek bij ‘de Lampies’ uit Eindhoven. In een absolute kraker werd het nog erg spannend op het Wilgenpark maar de Eindhovenaren gingen er met de 3 punten er vandoor. Zouden de Rotterdammers teveel het hoofd bij de wedstrijd hebben van de finale tegen de ploeg van José Mourinho?

Europese competitie

De sterren van FC Barcelona mochten maandagavond aantreden tegen ‘De Oude Dame’ uit Italië. In een evenwichtig duel gingen de wit-zwarten na het laatste fluitsignaal met gebalde vuisten de lucht in, eindstand 1-4 voor Juventus.

De andere wedstrijd in deze competitie ging tussen Real Madrid en Liverpool. ‘The Reds’ kregen zondag een mentale tik te verwerken doordat het kampioenschap naar het blauw van Manchester. Een dag na deze gebeurtenis moest het al weer klaar staan tegen Real, tevens tegenstander van de Champions League finale. Wie kan de eerste mentale tik uitdelen? Dit was uiteindelijk Real, die met 10-2 Liverpool van de mat speelden. Gelukkig ligt alles nog open na 1 gespeelde wedstrijd en kan Liverpool zich 30 mei tegen Juventus weer herpakken!