Grol ontvangt historisch Grolshirt en voetbalschoenen van familie Jan Wolterink

13-04-2022

Op 25 februari 2021 is op 88-jarige leeftijd Jan Wolterink overleden. Hij was toen 74,5 jaar lid van Grol en hij keek al enige jaren uit naar het moment dat hij samen met zijn familie en Grol het 75-jarig lidmaatschap zou kunnen vieren op 15 augustus 2021. Dit heeft hij en wij dus ook helaas niet meer mee kunnen maken.

Jan Wolterink

Jan was een echte Grolman. Op jonge leeftijd begon hij, vlak na de oorlog, met voetballen bij Grol. Hij bereikte door zijn tomeloze inzet uiteindelijk Grol 1, maar speelde vooral in Grol 2 en 3. Op oudere leeftijd was hij tot het einde een vaste en fanatiek supporter van Grol 1. Zelfs op zijn sterfbed vroeg hij nog wanneer Grol 1 weer moest voetballen.

Ook zorgde hij zelf voor een mooi aandenken. Zijn plan was om tijdens zijn 75-jarig jubileum de Grol een origineel shirt uit de jaren vijftig, die hij goed bewaard had, te schenken. Dat heeft dus helaas niet zo mogen zijn.

Maar zijn beide kinderen, Robert en Monique, waren twee weken geleden op het sportpark, samen met hun partners Marieke en Robert, om dit shirt alsnog te overhandigen aan de voorzitter van Grol Hans Scheinck en communicatie commissielid Marco Frank. Niet alleen het shirt, voorzien van een opgenaaid stoffen Grol embleem, werd overhandigd, maar ook een paar originele voetbalschoenen uit die tijd, nog in de orginele doos. Volgens overlevering een unieke set, omdat destijds het de gewoonte was om 1 van de 2 schoenen uit te lenen, en het maar afwachten was of die weer terug kwam. De overhandiging werd vergezeld van een aantal smeuige anekdotes van de kant van Robert en Monique. En de overhandiging vond plaats op de plek waar Jan voor het laatst gefotografeerd werd op het sportpark.

Overhandiging shirt en schoenen.

Jan destijds voor de laatste keer op de foto bij Grol.

Als Grol willen wij de familie Wolterink van harte bedanken voor deze mooie herinnering aan Jan en het beschikbaar stellen van dit originele shirt en schoenen uit de jaren 50. Het zal een mooi plekje krijgen in het sportcafé.