Zo Groen Als Grol en Kuster Energy tekenen contract voor laadstations op het sportpark

11-01-2022

De werkgroep Zo Groen Als Grol en brandstofleverancier Kuster Energy hebben een contract ondertekend, waardoor het vanaf februari 2022 mogelijk wordt om elektrische auto’s op te laden op de parkeerplaats van sportpark Den Elshof. Een nieuwe mijlpaal voor de werkgroep, die zich focust op het verder verduurzamen van het sportpark, de vereniging en de omgeving.

Van links naar rechts: Hiljon te Boome, Jan-Pieter de Wilde (Kuster Energy), Erik Schuurmans.

Een nieuw laadconcept voor sportverenigingen in de Achterhoek

Kuster Energy is geen onbekende voor de Grol. Zij zijn sponsor van de trainingspakken van de Grol jeugd, en hebben net als de werkgroep Zo Groen Als Grol de ambitie om de regio verder te verduurzamen. Kuster Energy werkt namelijk aan een netwerk van laadstations in de hele Achterhoek. Zij gelooft in een mix van brandstoffen en begeeft zich daarom ook actief op het gebied van alternatieve brandstoffen, zoals elektriciteit.

Hiljon te Boome en Erik Schuurmans, beide lid van het Commercieel Team en Zo Groen Als Grol, zagen kansen op een samenwerking en hebben daarom met Jan-Pieter de Wilde, commercieel directeur bij Kuster Energy, een nieuw concept bedacht. Dit concept is bedoeld speciaal voor sportverenigingen in de Achterhoek. Hierdoor wordt het mogelijk om jouw elektrische auto tijdens het sporten op te laden.

Grol is de eerste voetbalclub waar je jouw elektrische auto oplaadt tijdens een training of wedstrijd

Na een aantal goede gesprekken werd een contract ondertekend dat voor beide partijen interessant is. De Grol ontvangt namelijk een bijdrage voor elke kilowatt die wordt geladen. Het nieuwe concept wordt als eerste bij de Grol gelanceerd. Een mooi voorbeeld van de samenwerking van diverse commissies van de Grol en sponsoren!

Door de komst van de nieuwe laadstations wordt het mogelijk om jouw elektrische auto op te laden tijdens het trainen of tijdens het spelen of kijken van een wedstrijd. Maar niet alleen voor leden of toeschouwers zijn de laadstations erg handig. Ook voor de teams van andere clubs die wij ontvangen en de dagjesmensen die met fiets één van de vele fietsroutes volgen langs ons sportpark en parkeren op het sportpark.

Vanaf eind februari kan er elektrisch worden geladen

De laadstations zijn inmiddels geleverd aan de Grol. De installatie wordt grotendeels in eigen beheer uitgevoerd door de Woensdaggroep, Stichting Exploitatie Accommodatie Grol (SEAG) en Zo Groen Als Grol (ZGAG). De verwachting is dat er vanaf eind februari 2022 gebruik kan worden gemaakt van de elektrische laadstations, 4 plaatsen, op ons sportpark. De laadstations kunnen met alle algemeen geaccepteerde laadpassen gebruikt worden. Eventuele instructies voor gebruik zullen we later delen.